Front comú dels empresaris per potenciar Roses com a destinació turística

Les jornades que promouen l'Estació Nàutica i l'associació de comerciants busquen impulsar un pla estratègic i accions "innovadores"

Trobada d'empresaris a Roses
Trobada d'empresaris a Roses | ACN
Redacció
05 de novembre del 2018
Actualitzat a les 14:42h
Una setantena d'empresaris i representants de diversos sectors econòmics de Roses han participat aquest dilluns en una jornada amb l'objectiu de potenciar Roses (Alt Empordà) com a destinació turística. El cicle, que promou l'Estació Nàutica i Roses Comerç, busca impulsar un pla estratègic i accions "innovadores" per promocionar el municipi. El president de les dues entitats, Miquel Gotanegra, ha dit que cal "desestacionalitzar" el turisme i rebaixar la dependència del visitant francès, que aquesta temporada ha representat un 65% dels usuaris. Per això, ha apuntat a la necessitat d'atraure turistes d'altres països tenint en compte que a Roses el 76% de la població depèn del sector serveis i que el turisme i el comerç són els principals motors d'ocupació.

L'hotel Terraza de Roses ha acollit la primera conferència del cicle "Roses model turístic del segle XXI", que promouen l'Estació Nàutica i Roses Comerç amb l'objectiu d'elaborar un pla estratègic per potenciar el municipi com a destinació turística. 

La primera conferència l'ha fet el vicerector de la UdG, José Antonio Donaire, que ha destacat la necessitat de treballar per adaptar-se a les noves demandes del turistes. "Demanen molta oferta d'oci i experiències, abans venien a descansar però ara el perfil ha variat molt", ha dit. 

En aquest sentit, ha assegurat que cal fixar "com a prioritat" un "catàleg de productes ampli, complementari a l'allotjament i en el qual el visitant se senti actor". 

Per la seva banda, el president de l'Estació Nàutica i l'associació de comerciants, Miquel Gotanegra, ha dit que cal fer una profunda reflexió i "marcar un nou camí". Per això, ha afirmat que cal desestacionalitzar el turisme i evitar dependre en excés del visitant francès, que aquesta temporada ha representat un 65% de la demanda. 

Tant Donaire com Gotanegra han dit que cal atraure turistes d'altres països tenint en compte la forta dependència del sector serveis de Roses. 

Els empresaris volen fer un "pas endavant" per millorar la oferta turística i permetre que Roses continuï ostentant una posició capdavantera en aquest àmbit. 

Les jornades s'estructuraran a l'entorn de cinc grans debats per tal de donar eines als empresaris i l'administració per al desenvolupament turístic de la població durant els propers anys. 

Els debats abordaran el posicionament turístic del municipi, els atractius que té i la mobilitat. També s'analitzaran els diferents tipus d'allotjament i l'oci existent i s'abordaran qüestions com l'ocupació de la via pública i la venda ambulant, entre d'altres. Amb els resultats dels debats s'elaboran unes conclusions i després es presentaran públicament les accions que es proposen per desenvolupar en els propers anys.