Es presenta el projecte de millora de la variant de Banyoles a la C-66

L'actuació consistirà en la implantació d’un tercer carril i d’una separació central, el model 2+1, implantat amb bons resultats a Europa, en un tram de 8,5 km MB una inversió estimada en 8 MEUR

D'esquerra a dreta: Pere Saló, Xavier Flores, Miquel Noguer, Jordi Xargay, Salvador Coll i Francesc Castañer.
D'esquerra a dreta: Pere Saló, Xavier Flores, Miquel Noguer, Jordi Xargay, Salvador Coll i Francesc Castañer. | TES.
Redacció
10 d'octubre del 2018
Actualitzat a les 16:33h
El director d’Infraestructures i Mobilitat, Xavier Flores, ha presentat avui a Banyoles el projecte de millora de la funcionalitat i la seguretat viària de la C-66 de la variant d’aquest municipi, acompanyat de l’alcalde de la localitat, Miquel Noguer. A l’acte, també han assistit l’alcalde de Porqueres, Francesc Castañer; l’alcalde de Cornellà del Terri, Salvador Coll; el president del Consell Comarcal del Pla de l’Estany, Jordi Xargay,  i el director dels Serveis Territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat a Girona, Pere Saló. Aquesta actuació, que abastarà una longitud de 8,5 quilòmetres entre els termes de Cornellà del Terri i Serinyà, consistirà en la implantació d’un tercer carril i d’un separador físic central. Les obres d’aquest projecte, que comporta una inversió estimada en 8 MEUR, es licitaran a finals d’aquest any.

La C-66 és el corredor principal del Pla de l’Estany i creua la comarca de sud a nord. Al seu pas per aquesta comarca, es pot classificar en dos trams diferenciats: entre l’enllaç amb l’AP-7 i el sud de Banyoles la via té una intensitat de l’entorn dels 28.000 vehicles al dia i disposa de 2 carrils per sentit; entre el sud de Banyoles i l’enllaç amb l’N-260 / A-26 la via té una intensitat de l’entorn de 14.000 vehicles/dia i disposa d’un carril per sentit.
 

Les obres de millora abastaran els termes de Cornellà del Terri i Serinyà. Foto: TES.

En el tram entre Sant Ferriol i Serinyà, el Departament de Territori i Sostenibilitat té en execució obres de millora que consisteixen en la implantació d’una secció 2+1, amb separador central. El model 2+1, implantat amb bons resultats a diversos països europeus, capdavanters en seguretat viària, com Suècia, França o Irlanda, facilita els avançaments amb seguretat i, en incloure un separador central, redueix el risc de xocs frontals –que poden tenir conseqüències molt greus. El projecte presentat avui donarà continuïtat a l’obra en marxa i també preveu la millora dels enllaços i les incorporacions i sortides a la carretera.
 

Entre Sant Ferriol i Serinyà, el Departament de Territori i Sostenibilitat té en execució obres de millora que consisteixen en la implantació d’una secció 2+1, amb separador central. Foto: TES.


En concret, l’actuació consistirà en els treballs següents:
 
  • Formació d’un tercer carril de circulació (secció 2+1): El tercer carril es construeix alternadament en un sentit o en un altre, per a facilitar els avançaments d’una manera equilibrada. En total, es preveuen dos trams de tercer carril en sentit Besalú que sumen 2,1 quilòmetres, i dos trams en sentit Girona que sumen 2,3 quilòmetres.
  • Col·locació d’un separador físic entre els dos sentits de circulació per reduir el risc de xocs frontals al llarg de l’actuació.
  • Millora dels enllaços: S’actuarà en quatre enllaços; enllaç amb la GI-513, enllaç amb la GIV-5132; Banyoles est i enllaç amb la GIP-5121. Es construiran noves rotondes, per a millorar la canalització dels moviments i s’allargaran els carrils d’incorporació i de sortida per a millorar la seguretat en aquestes maniobres.
  • Millora del ferm: Estesa d’una nova capa de paviment que proporcioni més adherència, millor drenatge i menys soroll.
  • Millora de les cunetes: S’adaptaran les cunetes perquè siguin trepitjables, fet que permetrà donar un sobreample a la carretera.Estudi de l’impacte acústic:S’analitzaran possibles focus per determinar la implantació de pantalles que contribueixin a reduir l’impacte acústic.
  • Estudi de l’impacte acústic: S’analitzaran possibles focus per determinar la implantació de pantalles que contribueixin a reduir l’impacte acústic.