La poesia s'endinsa en les aules de l'IES La Garrotxa i s'endú el Premi Lletra

El projecte "Llums, càmera i poesia!" l'han dut a terme un centenar d'estudiants de 4t d'ESO per iniciativa de la professora Anna Riera

Instantània del lliurament del guardó a l'IES La Garrotxa.
Instantània del lliurament del guardó a l'IES La Garrotxa. | @uocuniversitat.
Redacció
21 de setembre del 2018
Un projecte didàctic que reuneix vídeo i poesia per a alumnes de secundària guanya el Premi Lletra de la UOC a la millor experiència didàctica d'ensenyament-aprenentatge de la literatura i la lectura en català amb l'ajut de les TIC, segons revela la pròpia UOC en una peça signada per Anna Torres.

El projecte guardonat es diu Llums, càmera i poesia! i l'han dut a terme un centenar d'estudiants de 4t. d'ESO de l'Institut La Garrotxa d'Olot per iniciativa de la professora Anna Riera i Pijoan. El guardó s'ha lliurat durant els Premis Prudenci Bertrana de Girona, celebrats aquest dijous 20 de setembre a L'Auditori.

Aquest projecte «és una reivindicació de la poesia com a forma de comunicació amb un mateix i amb el món des d'una experiència col·lectiva», explica Riera. L'objectiu que persegueix és desenvolupar estratègies de lectura que fomentin el desenvolupament de la imaginació i de la creativitat de l'alumnat alhora que incentivin la pluralitat de significats de la lectura del poema.

«Volem poetitzar la competència oral i donar veu a la poesia», afegeix la professora impulsora del projecte guanyador. El repte que planteja Riera als estudiants és que creïn un videopoema, una forma d'expressió literària digital que consisteix a reinterpretar un text poètic –ja sigui propi o del patrimoni literari comú– per mitjà del disseny, la realització i edició d'un vídeo que combina la recitació del poema en veu en off amb imatges i música.

Segons el veredicte del jurat del Premi Lletra de la UOC, «el projecte es basa en una metodologia pròpia per a la realització col·laborativa de formats audiovisuals centrats en l'experiència poètica, i mostra amb evidències que els recursos audiovisuals són compatibles amb la profunditat interpretativa si darrere hi ha cerca de sentit, rigor metodològic i un lideratge docent».