12
de febrer
del
2018
Actualitzat
a la
13:32h
El govern espanyol preveu invertir 1.929 milions d'euros fins al 2026 per ampliar l'aeroport de Barcelona, amb l'estimació d'aconseguir els 70 milions de passatgers a l'any -enfront dels 47 actuals-. El projecte també preveu ampliar el de Girona, perquè es converteixin en un "únic sistema aeroportuari".
Així ho ha explicat aquest dilluns el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en la presentació del Pla Director de l'Aeroport de Barcelona-El Prat per al període 2017-2026, en el qual es planteja el seu escenari de futur i les seves previsions de creixement.
Pel que fa a la integració de Girona, el pla contempla construir una nova pista a Vilobí d'Onyar i una nova estació de tren d'alta velocitat (AVE) entre l'aeroport i el centre de Barcelona, i entre els dos aeroports.
Així doncs, l'arribada de l'AVE convertirà de facto l'aeroport de Girona-Costa Brava en la quarta pista de l'aeroport del Prat. La nova estació de Vilobí estarà a 500 metres de la terminal a l'aeroport de Girona.
Per dur a terme aquest projecte, es destinaran 360 milions a l'aeroport de Girona i 55 per a la nova estació. Un cost que assumeix el Ministeri de Foment. Encara no hi ha calendari establert.
El pla també té previst construir una terminal satèl·lit a la T1 del Prat focalitzada en vols intercontinentals, i ampliar les terminals de passatgers i la plataforma per estacionar avions dels dos aeroports.
Així ho ha explicat aquest dilluns el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en la presentació del Pla Director de l'Aeroport de Barcelona-El Prat per al període 2017-2026, en el qual es planteja el seu escenari de futur i les seves previsions de creixement.
Pel que fa a la integració de Girona, el pla contempla construir una nova pista a Vilobí d'Onyar i una nova estació de tren d'alta velocitat (AVE) entre l'aeroport i el centre de Barcelona, i entre els dos aeroports.
Així doncs, l'arribada de l'AVE convertirà de facto l'aeroport de Girona-Costa Brava en la quarta pista de l'aeroport del Prat. La nova estació de Vilobí estarà a 500 metres de la terminal a l'aeroport de Girona.
Per dur a terme aquest projecte, es destinaran 360 milions a l'aeroport de Girona i 55 per a la nova estació. Un cost que assumeix el Ministeri de Foment. Encara no hi ha calendari establert.
El pla també té previst construir una terminal satèl·lit a la T1 del Prat focalitzada en vols intercontinentals, i ampliar les terminals de passatgers i la plataforma per estacionar avions dels dos aeroports.
Íñigo de la Serna, en la presentació del pla de l'aeroport de Barcelona. Foto: Europa Press