El Trueta desmenteix els sindicats i assegura que el temps mig d'espera a urgències són 55 minuts

L'hospital admet en un comunicat que hi ha més pacients però que el temps per rebre assistència s'ha escurçat en relació a l'any passat

L'Hospital Josep Trueta de Girona, en una imatge d'arxiu.
L'Hospital Josep Trueta de Girona, en una imatge d'arxiu. | ACN
Redacció
31 de gener del 2018
Actualitzat a les 12:01h
L'Hospital Trueta desmenteix les dades fetes públiques pels sindicats que denunciaven que el temps mitjà d'espera de la "majoria" dels pacients a urgències entre l'1 i el 15 de gener ha superat les sis hores. En un comunicat, l'hospital admet que durant la primera quinzena de l'any han atès 530 urgències més per ressaltar que la mitjana de temps per ser atès són 55 minuts i 22 segons. L'estada mitjana al servei (que és des del moment de rebre atenció fins a l'alta) són quatre hores i 16 minuts i els pacients que finalment han hagut d'ingressar han trigat cinc hores i 24 minuts.

Segons les dades de l'hospital, l'any passat durant la mateixa quinzena els pacients van esperar el doble, 10 hores i 42 minuts per fer l'ingrés hospitalari. "Tot i que s'ha atès un 18% més de pacients, l'espera i l'assistència ha estat molt més breu", ressalten al comunicat.

La direcció exposa que, per fer front a l'increment de l'activitat durant l'epidèmia de grip, han contractat reforços tant en metges com infermers. Així, hi ha un metge més al servei d'urgències pel torn de nit; han reforçat la guàrdia de medicina interna amb un professional més durant 12 hores en caps de setmana i festius; hi ha un facultatiu més la guàrdia de medicina intensiva i han posat en marxa la guàrdia localitzada de pneumòleg. Pel que fa als professionals d'infermeria, hi ha un infermer més per torn a urgències, cosa que suposa un total de sis professionals. 

Finalment, el Trueta tanca el comunicat agraint la tasca que duen a terme els professionals de l'hospital i de l'atenció primària, especialment en el moment més àlgid de l'epidèmia de grip, quan han de fer "un sobreesforç" per poder atendre l'increment de l'assistència habitual.