El Manchester City i Pere Guardiola ultimen la compra del Girona FC

Avui es farà oficial que tindran el 90% de les accions del club, segons informa RAC1 | La samarreta de joc tornarà a lluir en una màniga el logotip promocional de Costa Brava - Pirineu de Girona

Els jugadors del Girona celebren un gol durant el primer partit de l'equip a Primera
Els jugadors del Girona celebren un gol durant el primer partit de l'equip a Primera | Twitter / Girona FC
Redacció
22 d'agost del 2017
Actualitzat a les 16:04h
Avui es farà oficial que el Manchester City i Pere Guardiola, germà de l'entrenador del club anglès, faran efectiva la compra del Girona Futbol Club. Segons informa RAC1a través d'un tuit, tindran el 90% de les accions de l'equip, la meitat cadascú, i d'aquesta manera el City podria utilitzar al club català com una franquícia.

L'acord ja es va gestar el juliol de 2015, quan el club, amb grans problemes econòmics tot i tenir possibilitats de jugar la Lliga, va canviar de propietat. En aquell moment es va pactar que si l'equip pujava a Primera Divisió passaria a mans dels propietaris del Manchester. I així ha estat.

Pere Guardiola és la peça clau d'aquesta operació. El germà de Pep, representant de jugadors, té negocis conjunts amb Mediapro, companyia que assessora el Girona.
 El Patronat de Turisme Costa Brava Girona i el Girona FC acorden renovar l’acord de col·laboració fins el 2019

D'altra banda, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona i el Girona FC han acordat renovar l’acord de col·laboració dues temporades més, fins el juny de 2019. L’acord té com a objectiu el foment de la pràctica esportiva del futbol i el suport a l'alta competició, així com la difusió de les marques turístiques Costa Brava i Pirineu de Girona.
 
En virtut d'aquest acord, la samarreta de joc del primer equip del Girona llueix en una de les mànigues, aquesta temporada, el logotip promocional de la marca Costa Brava - Pirineu de Girona. Una marca que tindrà també el seu espai en diferents suports publicitaris dins l’estadi. L’acord preveu la possibilitat d’organitzar accions promocionals, en col·laboració amb el club, dirigides als seguidors dels equips visitants.
 
El Patronat de Turisme Costa Brava Girona i el Girona FC utilitzaran totes les sinergies possibles en els àmbits de publicitat i presència de marca amb l'objectiu de projectar, des del punt de vista turístic, les comarques gironines. Aquest acord reforça les accions promocionals que el Patronat de Turisme porta a terme en diferents destinacions de l'Estat espanyol, un mercat turístic de proximitat que es considera un mercat prioritari.
 
La Diputació de Girona dóna suport a les entitats esportives per a la promoció i potenciació de l'esport base, així com a aquelles iniciatives esportives que serveixin de referent al conjunt de les comarques i que facilitin aquest treball de promoció.