Infraestructures

La Generalitat millorarà la C-66 entre Besalú i Banyoles

Ho farà amb quatre rotondes i carrils d'acceleració i alentiment amb una obra que costarà 7,8 milions d'euros

per Redacció, 12 d'agost de 2017 a les 10:15 |
Carretera C-66 entre Besalú i Banyoles | NacióDigital
Aquesta informació es va publicar originalment el 12 d'agost de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha tret a licitació per 7,8 milions d'euros (MEUR) les actuacions de millora de la seguretat viària a la C-66 entre Serinyà i Sant Ferriol. En concret, s'actuarà en més de 5 quilòmetres d'aquesta carretera. Les obres afectaran un tram de la carretera entre Besalú i Banyoles, que és un coll d'ampolla entre dues vies de doble carril: l'A-26 d'Olot a Besalú i la continuació de la C-66 entre Banyoles i Girona (on aquí, la via ja està desdoblada).
 

Les millores es liciten precisament una setmana després que el conseller Josep Rull anunciés que, de moment, el Govern no preveia desdoblar aquest tram intermedi. Les actuacions que es treuen a licitació tenen un termini d'execució de quinze mesos. El projecte preveu actuar a set interseccions que hi ha en aquest tram, que se substituiran per quatre rotondes o carrils d'acceleració i d'alentiment. Es preveuen millorar set interseccions, comptant també les secundàries. A l'enllaç de la C-150a Banyoles nord, es construirà una rotonda de 60 metres de diàmetre per millorar la circulació actual entre la C-66 i les zones industrials i de servei.
 
La mateixa solució és la que s'adoptarà a Serinyà. El projecte preveu construir un giratori de 40 metres de diàmetre per connectar tots els accessos d'entrada i sortida. En aquest punt la velocitat de la via està limitada a 50 quilòmetres per hora. A l'accés a Fares (nucli agregat a Sant Ferriol), la C-66 guanyarà dos carrils més. En aquest punt, a banda dels dos ja existents, la intenció és fer-ne un d'acceleració i un altre d'alentiment amb falques per arribar al nucli urbà. Això es farà tirant a terra la benzinera abandonada que hi ha en aquest tram.
 

El quart punt on s'actuarà serà la connexió amb el desdoblament de la carretera C-66z. En aquest cas, el projecte contempla la construcció d'una rotonda, la més gran de totes, per connectar totes les carreteres i vies ja existents com els accessos a Besalú o a Juïnyà (Sant Ferriol). El giratori tindrà 66 metres de diàmetre.
 
Un cop enllestides les obres de millora, es prohibirà que els vehicles que surtin de les coves de Serinyà s'incorporin a la C-66 fent un gir a l'esquerra (és a dir, en sentit Girona). A banda, també es milloraran les entrades i sortides d'altres vies secundàries que desemboquen a la C-66.
 
Desdoblament pendent
 
La C-66 entre Besalú i Banyoles és una carretera que la Generalitat té pendent desdoblar. Territori havia estudiat incloure l'obra en un paquet, juntament amb les variants d'Olot i Les Preses (Garrotxa). La setmana passada, però, el conseller de Territori i Sostenibilitat va anunciar que ho havien descartat.
 
D'entrada, la idea era pagar a crèdit totes les obres pendents des del túnel de Bracons fins a l'enllaç amb l'AP-7 a Girona. Josep Rull, però, va argumentar que suposava un cost important (que es veuria incrementat pels interessos del crèdit). El conseller va explicar que fer tot allò pendent implicava un esforç afegit al dèficit de la Generalitat. Per aquesta raó, Territori va decidir fer front a les variants d'Olot i Les Preses exclusivament amb fons propis de l'executiu i va posposar el desdoblament de la C-66.

 

Participació