Les vendes del caganer es disparen als Estats Units

El New York Times ha destacat en les seves edicions digitals i en paper les figures de Hillary Clinton i Donald Trump creades per Caganer.com, una empresa de Torroella de Montgrí

Els caganers de Clinton, Obama i Trump dissenyats per Caganer.com
Els caganers de Clinton, Obama i Trump dissenyats per Caganer.com | Caganer.com
Redacció
14 de desembre del 2016
Actualitzat a les 15:45h
El diari nord-americà The New York Times ha publicat un article sobre la figura del caganer, típica als pessebres de Catalunya que ha causat furor als Estats Units. En un reportatge signat per Raphael Minder, el rotatiu destaca que "Hillary Clinton i Donald Trump tenen una cosa en comú: s'han convertit en figures noves als pessebres de Catalunya, ajupits per a cagar". La notícia ha tingut un impacte immediat en les vendes: en només unes hores, Caganer.com, que ven les figures de Trump i Clinton, ja ha rebut més de 200 comandes des dels Estats Units.

El reportatge del New York Times no només destaca les figures de Trump, Clinton o Obama, també parla de la tradició catalana d'introduir la figura d'un pagès defecant al pessebre. La idea ha agradat als nord-americans, que han començat a encarregar figuretes a aquesta empresa catalana amb seu a Torroella de Montgrí, una de les que més caganers exporta arreu del món. El seu propietari, Sergi Alòs, explica que la meitat de les vendes a l'estranger les fan als Estats Units. Sortir al New York Times ha disparat les comandes, però Alòs assegura que "per sort, tenim prou estoc per cobrir la demanda".

El propietari de Caganer.com celebra "el creixent interès que hi ha per la cultura catalana als EUA", tot i que reconeix que la majoria de caganers que ven allà no són els tradicionals. "Els que més triomfen són els de Trump i Clinton", assenyala Alòs. Segons ell, això demostra que "els nord-americans no compren els caganers per burlar-se'n, sinó perquè els agraden".