Aena adjudica els serveis de seguretat de l'aeroport de Girona

Serà per a un període de dos anys prorrogables anualment a dos més

Redacció
03 de novembre del 2016
Actualitzat a les 17:22h
Torre de control de l'aeroport de Girona
Torre de control de l'aeroport de Girona | ACN
El Consell d’Administració d’Aena ha aprovat en la darrera reunió adjudicar els serveis de seguretat de 37 aeroports, entre els quals hi ha els de Girona, Reus i Sabadell, per 111 milions d’euros i per a un període de dos anys, prorrogable anualment fins a dos més previ acord entre les parts. L’adjudicació s’ha fet en diversos lots i en funció del nombre de passatgers. Així, entre de més de mig milió de viatgers, hi ha tres lots, dels quals en el primer s’hi troben set aeroports, incloent Girona i Reus, junt amb Saragossa, Astúries, Bilbao, Màlaga-Costa del Sol i Vigo.

La seguretat s’ha adjudicat a l’empresa ICTS Hispania per un import de 36 MEUR. Pel que fa a l’aeròdrom de Sabadell, està inclòs en el lot de 18 aeroports de menys de mig milió de passatgers i els seus serveis de seguretat s’han adjudicat a l’empresa Eulen Seguridad per 8,9 milions d’euros.

A les empreses que han participat en el concurs se’ls ha exigit disposar d’un Sistema de Gestió de Qualitat, que serà auditat cada any per una empresa independent, i un Pla de Gestió de Reclamacions per garantir la totalitat de les reclamacions relatives als serveis de seguretat.

En total, van sortir a concurs durant el mes de juliol van ser Eulen Seguridad, ICTS Hispania i Prosegur Soluciones Integrales. Aquesta darrera es farà càrrec dels aeroports Gran Canària, Lanzarote, Almeria, FGL Granada-Jaén, Múrcia San-Javier i València per un import de 32,4 milions d’euros, infraestructures incloses en el lot 3; i dels aeroports de La Palma, Tenerife Nord, Tenerife Sud, Menorca i Sevilla, inclosos en el lot 2, que en un principi va quedar desert i es va tornar a treure a licitació al setembre fins que finalment s'han adjudicat per més de 33 MEUR.

En cap dels lots que han anat a concurs, hi han entrat els aeroports del Prat i de Barajas ni el de Palma, en tenir ja un contracte en vigor.