Càmpings de Girona invertirà 300.000 euros per atraure el client escandinau

L'associació pretén augmentar l'ocupació els mesos de juny i setembre per tal de començar a créixer un cop consolidada la recuperació

ACN
23 de setembre del 2016
Actualitzat a les 17:02h
L'Associació Càmpings de Girona farà una inversió de 300.000 euros per atraure de cara al 2017 el mercat escandinau, que actualment és minoritari a la Costa Brava. La intenció és augmentar l'ocupació durant els mesos de juny, la primera setmana de juliol i setembre, una època on els càmpings no registren el ple absolut. El president de l'Associació Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, diu que continuar invertint és clau perquè "la competència és important", alhora que reconeix que estan "contents" per haver pujat lleugerament en nombre de clients respecte el 2015.

Els 300.000 euros que preveu invertir l'Associació Càmpings de Girona per captar turistes escandinaus s'afegeixen als més de 45 milions d'euros (MEUR) que han invertit aquests establiments en els últims tres anys. La campanya se centrarà especialment en el client danès. Miquel Gotanegra diu que aquest turista fa les vacances fora del període habitual, i això permetria tenir una alta ocupació durant els mesos de juny i setembre, i així continuar augmentant el nombre de turistes que escullen els càmpings gironins per passar les seves vacances.

Els càmpings de la demarcació han registrat una lleugera pujada d'un 1,2%, una tendència que consolida la recuperació. Segons Gotanegra, "portàvem molts anys de caiguda i aquest any tornem a pujar, estem contents, però hem de ser prudents". Qui també s'ha mostrat molt optimista és el director general de Turisme, Octavi Bono, que ha explicat que les dades demostren que es consolida la recuperació i ha confirmat que la Generalitat continuarà fent costat al sector del càmping per la importància que té.

A més de la inversió per captar públic escandinau, Gotanegra ha explicat que també es destinaran esforços per mantenir el client alemany i holandès, que ha tornat a apostar per Girona després d'haver provat altres destinacions. Gotanegra assegura que seguiran promocionant-se a les fires i salons d'Alemanya, Bèlgica i Holanda, "perquè la competència és forta i tothom vol aquest tipus de turisme".

En aquest sentit, el president de l'associació ha fet referència a la regió italiana del Véneto i a la Provença francesa com els principals competidors de Girona pel que fa al turisme del nord d'Europa. Aquestes zones tenen l'avantatge que són més properes i això suposa un atractiu més per al client. Segons Gotanegra, això els obliga a ser molt competitius en els preus respecte a aquestes zones per compensar el fet que suposa fer més hores de viatge. "Un turista alemany amb quatre hores pot arribar a un càmping del Véneto, per això hem de ser molt competitius en qualitat preu", diu el president.

A més, Càmpings de Girona, també preveu més inversions en el món del cicloturisme, un segment important dins del càmping, especialment després de l'acord que l'associació va signar amb Vies Verdes i que pretén potenciar noves rutes tant per a ciclistes com per a turistes que vulguin passejar, i que estiguin allotjats en càmpings de la demarcació.

Més treballadors

Les bones dades en nombre de clients també es traslladen al mercat laboral. Aquesta temporada han augmentat fins a 6.500 el número de treballadors dels càmpings gironins. Això situa el sector com un dels més importants en nombre de contractacions durant la temporada d'estiu. Una pujada sostinguda en els últims anys i que fa ser optimista a Gotanegra. 

Per la seva banda, Octavi Bono també ha volgut destacar la consolidació del càmping i sobretot la rellevància i potencialitat que té el sector pel que fa a contractacions de personal durant la temporada estival.