La Generalitat allargarà el nou servei de rodalia de Girona fins a Portbou

La nova línia ha transportat 32.000 passatgers, des que va inaugurar el mes passat

Redacció GironaInfo.cat
17 d'abril del 2014
Un dels trens de serveis mínims a l'estació de Renfe de Girona poc abans de les nou del matí.
Un dels trens de serveis mínims a l'estació de Renfe de Girona poc abans de les nou del matí. | Lourdes Casademont / ACN
Un tren a l`estació de Renfe de Girona. Foto d'arxiu: Lourdes Casademont / ACN
 
La Generalitat allargarà la nova rodalia de Girona i l'estendrà fins a Portbou amb dos o tres trens diaris per sentit. D'aquesta manera donarà resposta a la demanda que va fer l'alcalde del municipi, reclamant que alguns combois de la nova RG1 arribessin més amunt de Figueres. El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, ha assegurat que es tracta d'un "plantejament realista", i més tenint en compte el primer balanç de passatgers que ha tingut la nova rodalia quan fa escassament un mes que s'ha posat sobre rails (més de 32.000 usuaris). Padrosa ha avançat, això sí, que l'extensió fins a Portbou haurà d'esperar com a mínim fins després de l'estiu perquè sigui una realitat.

Dels usuaris del nou servei de Rodalia de Girona, més de la meitat (53%) corresponen a persones amb origen o destinació a algunes de les estacions de la costa del Maresme i la Selva que han aprofitat la nova connexió, sense haver de realitzar transbordament a Maçanet – Massanes.
 
Pel que fa estacions, les de Girona (58%) i Figueres (33%) són les que han registrat un major volum de viatgers de la RG1, seguides de Maçanet-Massanes (13%) i Flaçà (8%).
 
La línia RG1 (Figueres-Blanes-Mataró per Girona) connecta, sense necessitat de transbordament, les comarques gironines amb la costa del Maresme amb un total de vuit trens per sentit de dilluns a divendres. Aquest servei es presta com a perllongament d’alguns combois de la línia R1, aconseguint així la comunicació directa entre Mataró, Blanes, Girona, Figueres i la resta d’estacions intermèdies.
 
Els nous trens, sumats als que ja tenien els municipis gironins, permeten disposar de freqüències de pas d’entre 30 minuts i una hora, segons l’estació i la franja horària. Així mateix, la connexió directa de Mataró i Blanes amb Girona i Figueres, inexistents fins el passat març, es cobreix amb una freqüència d’un tren cada dues hores.