Inici agredolç de la rodalia de Girona

Entra en servei el tren directe entre Figueres, Girona, Blanes i Mataró | La nova línia, batejada com a RG1, té 16 freqüències diàries i suposarà una inversió de 3 MEUR anuals

per Nació Digital, 24 de març de 2014 a les 16:26 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 24 de març de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El conseller de Territori i Sostenibilitat acompanyat de l'alcaldessa de Figueres i la comitiva, en el moment de pujar al tren de les 7:59 Foto: Xavier Pi

Inici agredolç de la nova rodalia de Girona que ha reprès aquest dilluns, quasi vint anys després, les connexions directes entre Figueres, Blanes i el Maresme. El primer comboi de la nova RG1 s'ha avariat poc després d'engegar el trajecte i ha quedat aturat a Vilamalla (Alt Empordà), on els pocs passatgers que hi havia han hagut de fer transbord a un Mitja Distància. Això ha suposat que el primer comboi en sentit sud que inaugurés el servei fos el de les 7:59.


El conseller de Territori, Santi Vila, ha subratllat que la nova RG1 resol "una reivindicació històrica" i trenca l'aïllament ferroviari entre l'Alt Empordà i el Maresme. "Si l'any passat va ser el de l'alta velocitat aquest és el de rodalies", ha dit Vila.

Les rodalies de Girona han entrat en servei aquest dilluns amb connexions directes entre Figueres, Blanes i el Maresme. La nova línia, batejada com a RG1, té setze freqüències diàries i suposarà dues importants millores.

Per una banda, doblarà el número de trens que s'aturen actualment a les estacions més orfes (com Camallera, Celrà o Riudellots) i, per l'altra, permetrà anar des de l'Alt Empordà fins al Maresme sense necessitat de fer transbord a Maçanet/Massanes. Suposarà una inversió de 3 MEUR anuals que pagarà íntegrament el Govern.

El primer tren de la RG1 direcció nord és el que passa per Mataró a les 7.04h i en direcció contrària, el que surt de Figueres a les 5.59h.

 

Participació