Girona 10 es consolida com a esdeveniment turístic de primer nivell

El conjunt de consultes ateses als punts d’informació, i els índex d’ocupació hotelera i de restauració confirmen l’èxit del cap de setmana

Redacció Osona.com
28 de gener del 2014
La tercera edició de Girona 10, que enguany presentava la seva versió més solidària amb un recapte pel Banc dels Aliments, ha situat aquesta innovadora proposta com a un dels grans esdeveniments turístics de la ciutat. Allotjaments, restaurants, comerç, espectacles, monuments, museus, transport i oci nocturn han ofert condicions molt especials als visitants (la majoria de productes a 10 euros).

Les dades que confirmen aquest èxit són: l’augment d’un 47,38% de consultes ateses respecte de l’any passat als diferent punts d’informació turístics de la ciutat (oficina de turisme de la Rambla, Punt de Benvinguda i els dos punts informatius de l’estació de tren); el 90% - 95% d’ocupació de les 1.200 places d’hotel sortejades per Girona 10 i també el 90% - 95% d’ocupació d’aquells hotels que no varen sortejar les places però sí que es varen adherir a la iniciativa. Pel que fa al sector de la restauració (avui encara no s’havia tancat el recompte total) s’han servit 10.500 menús i s’estima arribar als 13.000.

En aquest sentit, la regidora de Turisme i Comerç de l’Ajuntament de Girona, Coralí Cunyat, ha remarcat que “les dades que tenim ens indiquen que efectivament el Girona 10 s’ha consolidat, és un gran esdeveniment i una festa turística i de promoció”. La regidora s’ha mostrat convençuda que la ciutat continuarà seguint aquesta tendència de creixement “perquè tenim recorregut encara”.   

D’altra banda, el president de l’Associació d’Hostaleria Girona – Radial, Xavier Nicolazzi, ha valorat molt positivament la tercera edició: “Per nosaltres ha estat un èxit rotund, pel que fa els hotels, la restauració i les activitats al carrer. La gent ha respost molt bé”, ha manifestat. El president del Mercat del Lleó, Joan Gironell, que ha coincidit també amb les apreciacions de Cunyat i Nicolazzi, ha explicat que la nit de dissabte es varen servir uns 20.000 tastos a les parades que varen participar a l’activitat organitzada per Girona 10.

Activitats paral·leles

Al llarg del cap de setmana es varen organitzar també diverses activitats per dinamitzar els carrers i oferir també als visitants, diferents opcions d’oci. Aquest és el cas dels cinc espectacles de música en viu que varen sumar uns 2.400 espectadors, el trenet turístic va registrar el doble d’afluència respecte d’un cap de setmana normal del mes de gener (200 usuaris) i els visitants als diversos museus de la ciutat, entre els quals destaquen el Museu dels Jueus i el Museu d’Història que van rebre un 70% i un 60% de visitants més respectivament en comparació al mateix cap de setmana de l’any passat.