El festival de la Porta Ferrada serà privatitzat

L'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols no vol continuar pagant el dèficit d'entre 400.000 i 600.000 euros que genera l'esdeveniment cada any

Redacció
03 de gener del 2013
Un dels espectacles de celebració del 50è aniversari del festival
Un dels espectacles de celebració del 50è aniversari del festival | ACN
Un dels espectacles de celebració del 50è aniversari del festival Foto: ACN

Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà) vol privatitzar aquest any la gestió del festival de la Porta Ferrada. L'ajuntament convocarà un concurs aquest mes de gener perquè una empresa privada es faci càrrec de l'organització, la programació i de la gestió econòmica del festival, que aquest any ha complert 50 anys i és el festival en actiu més antic de Catalunya. L'alcalde del municipi, Joan Alfons Albó, ha explicat que l'ajuntament no pot continuar pagant el dèficit anual que genera el festival, que és d'entre 400.000 i 600.000 euros. El motiu per convocar el concurs tan aviat és perquè volen que l'empresa pugui començar a treballar en el disseny del festival ben aviat.

L'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols convocarà el concurs perquè una empresa privada es faci càrrec de la gestió del Festival de la Porta Ferrada aquest mes de gener. Segons ha avançat Catalunya Ràdio, el govern municipi no vol ni pot continuar pagant les pèrdues que genera l'esdeveniment cada any. A més, també opinen que hi ha alguns aspectes a millorar en l'organització i promoció del festival i esperen que una empresa privada especialitzada pugui fer els canvis necessaris.

De fet, el de la Porta Ferrada era un dels últims grans festivals d'estiu de gestió municipal que quedava. Segons ha detallat l'alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Joan Alfons Albó, durant molts anys el festival s'ha gestionat de manera local però, tenint en compte l'envergadura que ha anat agafant i les exigències d'organització, ha arribat el moment de "buscar noves formes de gestió".

El govern local ha decidit treure a concurs la gestió del festival i ho vol fer ben aviat, aquest de gener, perquè l'empresa adjudicatària pugui començar a treballar de seguida en l'edició d'aquest estiu. La intenció, segons detalla Albó, és que aquesta empresa pugui millorar alguns aspectes de funcionament, com la venda d'entrades o el calendari del festival.

Albó ha recordat que el festival de la Porta Ferrada és un esdeveniment que dóna prestigi a la població i que atrau visitants. Per això, creuen que una de les estratègies per al festival el futur hauria de ser allargar les dates perquè els concerts no es fessin només els mesos amb més turisme de l'estiu. "Ens pot ajudar a desestacionalitzar", ha afirmat.

A banda d'aquestes qüestions organitzatives, darrere la decisió de privatitzar la gestió del festival també hi ha motius econòmics. Albó ha explicat que l'ajuntament no pot continuar fer front al dèficit que provoca el festival. Són entre 400.000 i 600.000 euros. "Fins ara ho cobríem amb la incorporació de romanents, però no ho podem continuar fent perquè aquesta opció ha desaparegut", ha explicat l'alcalde.

Ara, el govern municipal analitzarà quina quantitat pot aportar l'ajuntament, quins paràmetres fixa i traurà el festival a concurs.

L'alcalde també ha avançat que el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona està preparant una marca que aplegarà els diversos festivals gironins i creu que, amb aquests canvis, el festival de Sant Feliu serà molt més competitiu perquè estarà al costat d'altres propostes.