La fira de mostres tanca les portes reivindicant-se com a espai de negoci

per Redacció , 3 de novembre de 2012 a les 10:20 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 3 de novembre de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Centenars de persones han visitat, durant cinc dies, la fira de mostres Foto: Joan Guirado

Fira de Girona ha tancat la 51a edició de la Fira de Mostres reivindicant-la com a espai de negoci. El saló ha consolidat en aquesta edició els nous espais dedicats a l’emprenedoria i a les mascotes i n’ha obert de nous dedicats a la jardineria i al turisme actiu. Alimentació, deco-construcció, industrial, motor i serveis han complementat l’àmplia oferta de la Fira de Mostres, la fira multisectorial més gran de Catalunya. Unes 100.000 persones han visitat el saló.
 
La directora de Fira de Girona, Anna Albar, s’ha mostrat satisfeta a l’hora de fer balanç d’aquesta 51a edició. Albar ha remarcat que “s’ha evidenciat una vegada més que la Fira de Mostres és un clar aparador del potencial econòmic del territori gironí” i ha afegit que “el saló ha tornat a ser un espai per a les empreses per donar-se a conèixer al públic, formalitzar contactes i crear sinèrgies entre elles”.
 
En aquest sentit, la directora de Fira de Girona ha valorat positivament la segona edició del Saló de l’Emprenedoria que la institució ha organitzat conjuntament amb l’Associació de Joves Empresaris de Girona (AjEG) i el suport dela Fundació Príncep de Girona. Dins el saló i a l’espai FiraFòrum s’hi han portat a terme conferències i xerrades relacionades amb la gestió empresarial, tant per a nous emprenedors com per a empreses consolidades, i s’hi han abordat conceptes com el màrqueting digital, la internacionalització o el finançament de les empreses. També s’ha parlat de l’empresari del segle XXI en la conferència que va oferir ahir l’economista Carles Torrecilla, doctor en Màrqueting i Investigació de Mercats, professor d’ESADE i col·laborador de diversos mitjans de comunicació.
 
El Saló de l’Emprenedoria ha comptat amb la complicitat de totes aquelles institucions del territori que treballen a favor de l’emprenedoria com la Generalitat, la Diputació de Girona, l’Ajuntament de Girona i la Cambra de Comerç de Girona, així com diferents associacions empresarials i empreses que participaven al FiraFòrum.
 
Al costat d’aquestes activitats s’hi han situat altres propostes pensades per a un públic més familiar i, en aquesta edició, s’ha consolidat una de les novetats de l’any passat, l’espai Mascota. Situat en una de les carpes exteriors de la fira, s’hi han pogut trobar empreses i serveis relacionats amb el món de les mascotes. També s’hi han portat a terme exhibicions i demostracions d’agility, frisbee, flyball i clicker, exhibicions de gossos d’assistència, cursos pràctics i tallers d’educació canina, en col·laboració amb el Col·legi Oficial de Veterinaris de Girona.
 
Per aquesta edició s’han estrenat nous espais dedicats al turisme actiu i a la jardineria que s’han sumat a l’àmplia oferta de la Fira de Mostres, on hi han estat presents el sector serveis, l’alimentació, l’industrial, el motor i la deco-construcció.
 
A la planta baixa del Palau de Fires s’hi ha situat la zona per a les empreses de serveis i institucions, on hi han estat representades empreses i institucions que ofereixen els seus productes i serveis com ara entitats financeres i asseguradores, col·legis professionals, institucions i empreses de noves tecnologies.
 
En aquesta zona hi ha hagut també un espai dedicat al turisme actiu des d’on s’han donat a conèixer al visitant totes aquelles activitats que permeten descobrir el territori activament. Organitzat per Trek & Walk Girona i Fira de Girona, ha comptat amb conferències, presentacions de rutes de senderisme i cicloturisme, propostes de turisme alternatiu, entre altres.
 
Espai alimentació
 
Al nivell 2 del Palau de Fires s’hi ha tornat a situar l’espai d’alimentació, que ha tornat a créixer i ha tingut més expositors que l’any passat. Empreses del sector de l’alimentació han mostrat els seus productes buscant el contacte entre els productors del territori i els consumidors finals i s’hi ha exposat una gran varietat de productes, que van des de la carn, els embotits i la fruita, a les compotes i melmelades, passant pels formatges, els foies, els caves i les cerveses artesanals.
 
Ha estat un espai actiu on, a més de tastar, comprar i intercanviar experiències amb els productors, els visitants han pogut participar també en els shows de cuina, tallers i presentacions que s’han portat a terme a l’estand de Prodeca. A més, també s’han estrenat noves activitats com la 1a Mostra de Cerveses Artesanes, que ha aplegat diverses empreses artesanes del sector.
 
Últimes tendències en interiorisme
 
Al pavelló comercial s’hi ha situat l’espai de deco-construcció on s’hi han pogut trobar les empreses de rehabilitació i d’interiors i exteriors. L’objectiu de la Fira era convertir aquest espai en un gran aparador on s’hi puguin trobar les principals novetats en tancaments, climatització, mobiliari, banys o cuines. En aquesta zona, s’hi ha incorporat un nou espai dedicat a la jardineria que, per primera vegada, ha estat present a la Fira de Mostres.
 
En aquesta zona, s’hi ha situat, per tercer any consecutiu, Ginteriors, organitzat conjuntament amb el Col·legi de Dissenyadors d’Interiors de Catalunya – Girona, i on s’hi han portat a terme presentacions i tallers al voltant de l’interiorisme i l’art. Ginteriors ha comptat aquest any també amb el suport del Màster en Disseny i Producció d’Espais dela Universitat Politècnica de Catalunya i l’Escola d’Art d’Olot.
 
En aquest espai s’hi ha pogut veure també el projecte Unités d’habitation guanyador del concurs convocat pel Col·legi i Fira de Girona. El projecte ha mostrat nous espais per viure i ha permès conèixer de primera mà les últimes tendències en materials, acabats i tecnologies de les empreses que col·laboren amb el Col·legi.
 
A la zona exterior de la fira, s’hi ha situat l’espai dedicat al motor on s’hi han pogut trobar diverses marques de vehicles i també els industrials, amb una gran representació d’empreses d’obra pública, maquinària, automoció i del sector agrícola.
 
Activitats paral·leles
 
Com a espai de reflexió i trobada del món econòmic i empresarial, la Fira de Mostres ha acollit també diverses activitats. Entre altres, s’hi ha portat a terme la 36a edició de les Jornades Tècniques Agràries, centrades en aquesta edició en l’ús sostenible de productes fitosanitaris i el ‘Business Networking Event’ que organitzala Jove Cambra Internacional.
 
El programa d’activitats paral·leles ha inclòs també presentacions de productes, la Diada de l’Agent Comercial i el Concurs de Paletes que, a partir d’ara, tindrà la seu permanent a la Fira de Mostres.

 

Participació