Girona cerca la complicitat dels principals agents socioeconòmics per lluitar contra la crisi

Redacció
23 d'octubre del 2012
Els participants, després de la reunió
Els participants, després de la reunió | Joan Guirado
Els participants, després de la reunió Foto: Joan Guirado

L’Ajuntament de Girona ha reunit als principals agents socioeconòmics de la ciutat per presentar la proposta de col·laboració per establir les línies de treball en l’assoliment de polítiques per lluitar contra la crisi econòmica i la situació d’atur actual a la ciutat. S’ha acordat impulsar l’Agència de Promoció Econòmica, entesa com una xarxa col·laborativa que reuneix els principals agents econòmics de la ciutat. El seu objectiu és construir i executar un Pla d’acció local, conjunt de polítiques, línies de treball i propostes operatives de desenvolupament de l’activitat econòmica.
 
En coherència amb el pla de govern, l’Ajuntament de Girona assumeix l’encàrrec de l’impuls d’una agència de promoció econòmica per a la dinamització de l’economia gironina i la creació i consolidació de l’ocupació i d’un Pla d’acció local de promoció econòmica que diagnostiqui, estructuri determini els objectius operatius i les accions de les polítiques locals de promoció econòmica de manera consensuada.
 
La idea central de ciutat a desenvolupar es basa en la ciutat creativa, que ha demostrat una forta resiliència a la crisi, en el marc de les línies marcades en l’estratègia Europa 2020, una estratègia per un creixement intel·ligent, sostenible i integrador, i en l’acord estratègic per a la competitivitat de l’economia catalana 2012-2015.
 
Han assistit a la reunió l’alcalde de la ciutat, Carles Puigdemont; la tinenta d’alcalde de Promoció i Ocupació, Marta Madrenas; el regidor de Serveis Socials, Eduard Berloso; la portaveu del grup municipal del PSC, Pia Bosch; el regidor del grup municipal del PSC, Xavier Amores; la regidora del grup municipal del PP, Cuca Mascort; el regidor del grup municipal de la CUP, Jordi Navarro; el regidor del grup municipal d’ICV, Joan Olòriz; la rectora de la Universitat de Girona, Anna M. Geli; el representant de la FOEG Joaquim Caula; el director del Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona, Pere Condom; els membres de la Cambra de Comerç Joan Casadevall i Núria Pasqual; el secretari general de CCOO a les comarques gironines, Bartomeu Compte; els respresentants de CCOO, Olga Avellaneda, Jordi Preses i M. Àngels Rodríguez; la secretaria de PIMEC Girona, Mònica Fortet; la secretària general d’UGT a les comarques gironines, Dolors Bassa; el secretari de Política Sindical de la UGT a les comarques gironines, Camil Ros; el president de l’Associació d’Hostaleria de Girona i Radial, Francesc Xavier Nicolazzi; el president de l’Associació de Comerciants de la Plaça del Mercat, Josep Campmajó; el gerent de l’Associació de Joves Empresaris, Ricard Carbonell; la presidenta de l’Associació de Joves Empresaris de Girona, Núria Carbonell; president del Fòrum Carlemany, Francesc Planas; director d’Institucions de Catalunya (CaixaBank), Pere Guardiola; el gerent d’AENTEG, Josep Lara; la representant de CECOT, Alexandra Planella i el president del Patronat de l’Escola Politècnica Superior, Manel Xifra, entre d’altres.
 
L’Agència és un espai estable per la col·laboració público-privada on les institucions polítiques, les empreses i els agents innovadors, com universitats o centres tecnològics, interactuen en processos de reflexió i aprenentatge relatius a la innovació, competitivitat, i elaboren estratègies i executen, si s’escau, a través d’agents o creant estructures, accions destinades a promoure el creixement econòmic.
 
Aquesta iniciativa respon a la necessitat de treballar diferent per generar un Pla d’acció local, tot implicant els agents en la seva elaboració, amb voluntat de concertació i diàleg, per redactar la que serà la guia de les actuacions a dur a terme a curt i mig termini en matèria de promoció econòmica de l’Ajuntament de Girona. Es fixaran els objectius, les actuacions i accions que configuren el Pla d’acció local de promoció econòmica que és full de ruta amb mesures de xoc a mig i curt termini per tal de sortir de la crisi a partir de la dinamització econòmica de la ciutat.
 
El propòsit és construir consens i sinèrgies d’impuls al voltant de les polítiques locals de promoció econòmica, que s’articularan discursivament i de manera programàtica en un Pla d’acció local de promoció econòmica de la ciutat de Girona compartit i executat de manera conjunta per tots els actors.
 
Per a construir el Pla d’acció local es persegueix el treball conjunt, col·laboratiu, constructiu i compromès dels actors de la ciutat. A partir de la participació activa dels agents socials i econòmics, professionals, prescriptors i persones amb expertesa per tal que siguin els partícips i constructors del Pla d’acció local de promoció econòmica.
 
Aquests agents formaran l’agència de promoció econòmica. L’agència, per tant, estarà formada per tots aquelles persones representatives dels agents econòmics, innovadors i socials que es vulguin implicar en aquest repte: patronals, agrupacions i/o associacions empresarials, tercer sector, sindicats, universitat i centres de recerca, sector comercial, turístic i financer.
 
L’Agència identificarà les línies, accions i actuacions o mesures a partir de les entrevistes en profunditat i aprovarà, promourà, el Pla d’acció local de promoció econòmica que les inclourà.