El Festival de Cap Roig frega el 40% de les entrades venudes a un mes de la inauguració

Exhaurides les localitats de Manolo García, Els Amics de les Arts i Sergio Dalma i a punt ho estan també les de Bob Dylan i Miguel Bosé

ACN / Redacció
15 de juny del 2012
El director del Festival de Cap Roig, Juli Guiu, davant de l'escenari ja acabat quan falta un mes per a la inauguració de la nova edició.
El director del Festival de Cap Roig, Juli Guiu, davant de l'escenari ja acabat quan falta un mes per a la inauguració de la nova edició. | Lourdes Casademont / ACN
El director del Festival de Cap Roig, Juli Guiu, davant de l'escenari ja acabat quan falta un mes per a la inauguració de la nova edició. Foto: Lourdes Casademont / ACN

La venda d'entrades del Festival de Cap Roig, que es farà a Calella de Palafrugell del 14 de juliol al 18 d'agost, va a bon ritme, segons els organitzadors. A un mes de la inauguració, s'han venut el 39,8% del total. Els primers a penjar el cartell d''entrades exhaurides' han estat Manolo García, Els Amics de les Arts i Sergio Dalma, que per primer cop actuaven a aquest festival i la previsió és que en pocs dies també passi amb les actuacions de Bob Dylan, Rosario, Miguel Bosé i Alejandro Sanz. "Tenint en compte la situació econòmica, les vendes estan anant molt bé", assenyala Juli Guiu, que aquest any s'estrena com a director. La baixada dels preus en un 9% és un factor que hi ha influït.

Els preparatius per a la 12a edició segueixen el calendari marcat i els treballs es concentren ara en la instal·lació de la nova grada, que amplia el nombre de localitats. L'escenari ja està finalitzat i de moment, els organitzadors fan una valoració molt positiva de les vendes, ja que les xifres de què disposen confirmen una bona acceptació del programa d'enguany.

El nou director del festival reconeix que els feia por que el context de crisi els pogués afectar però els números a dia d'avui avalen el que considera "una bona feina amb el cartell i també de comunicació i màrqueting". A banda de la qualitat de l'oferta, Guiu onsidera que també hi ha tingut a veure el fet d'oferir les entrades un 9% més barates i que es veu clarament amb els tres artistes que primer han esgotat les entrades. El pressupost total d'enguany també ha estat inferior a l'edició passada, de 3,4 milions d'euros l'any passat a 2,9 milions enguany.

La recerca de nous públics

Presentada fa unes setmanes com a una edició més internacional, s'ha buscat també la recerca de nous públics, concretament, dels més joves amb la incorporació de formacions com ara Mishima, Els Amics de les Arts, Russian Red o Chambao. Això sí, assenyala Guiu, sense oblidar aquell públic amant de grans clàssics com són Bob Dylan i Paul Anka. L'ampliació a nous públics és una "aposta" que la nova direcció, amb l'empresa Clippers al capdavant, creu que cal buscar en el futur.

Una grada amb 266 tones de material

Un total de 13 operaris treballen aquests dies a bon ritme per tal de tenir acabada la nova grada deu dies abans de la inauguració. L'empresa suïssa Nussli n'és la responsable de la instal·lació, que ha requerit un total de 266 tones de material que s'ha transportat amb camions vinguts de Barcelona, Madrid i també Suïssa, on hi ha la seu central. La gran majoria del material són peces de ferro però també s'hi inclouen els seients de PVC.

El director del festival explica que amb aquesta nova grada el que es pretén és incorporar 100 localitats més - arribant a un total de 2.118 localitats- però al mateix temps millorar la comoditat, ja que les files seran més amples i per tant, "la gent alta i gran no tindrà els genolls tocant el clatell del de davant", ha dit.

El cartell d'enguany està format per un total de 27 artistes que actuaran durant 23 nits.