L'ajuntament vol posar publicitat a la Girocleta perquè és deficitària

El consistori ha d'abonar cada any 165.000 euros per al manteniment del servei

ACN / Redacció
06 de març del 2012
La nova estació de la Girocleta al barri Devesa-Güell, amb trenta places d'aparcament, ha entrat avui en funcionament
La nova estació de la Girocleta al barri Devesa-Güell, amb trenta places d'aparcament, ha entrat avui en funcionament | Xavier Pi / ACN

L'Ajuntament de Girona està fent gestions per trobar una empresa que vulgui posar publicitat a la 'Girocleta'. El servei es va posar en marxa fa dos anys i mig i és deficitari. Cada any, el consistori ha d'abonar 165.000 euros per quadrar les xifres i, per això, vol buscar noves fonts d'ingressos per fer que la 'Girocleta' sigui autosostenible. Les gestions han començat aquest mes i la voluntat del consistori és trobar una empresa que posi publicitat tant a les bicicletes com a les estacions i, així, reduir el dèficit del servei. Actualment, la 'Girocleta' disposa de 1.800 usuaris, 120 bicicletes permanentment al carrer, deu estacions i 279 aparcaments individuals.

El servei de lloguer de bicicletes de Girona és deficitari. Dos any i mig després de la seva posada en marxa, el consistori ha d'abonar 165.000 euros cada any per sufragar les despeses que se'n deriven. Lluny de repensar-se el servei, el consistori aposta per buscar alternatives que ajudin a cobrir les despeses de la 'Girocleta'. "Nosaltres apostem clarament pel transport en bicicleta", ha manifestat el regidor de Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà.

Segons ha detallat, fa pocs dies que han inciat les gestions per trobar un anunciant que pagui per publicitar-se al servei de bicicletes. Alcalà és conscient que un únic anunciant no podrà retallar els 165.000 euros de dèficit anual però sí pot contribuir a l'objectiu del consistori: que la 'Girocleta' sigui autosuficient. El regidor ha explicat que busquen una empresa que sigui de la ciutat i que estigui relacionada amb l'àmbit de la salut o l'esport. Ara bé, també ha remarcat que no tanquen les portes a d'altres empreses d'àmbit diferents.

1.800 abonats i fins a 800 trajectes diaris

La 'Girocleta' té gairebé 1.800 usuaris i ha registrat puntes, en dies feiners, de fins a 800 viatges diaris, una xifra clarament a l'alça. Com a projectes de futur, l'ajuntament preveu obrir noves estacions a Fontajau i la plaça Marquès de Camps i també delimitar el carril bici que uneix les estacions més cèntriques, com la de plaça Catalunya i l'avinguda Ramon Folch.

La voluntat del consistori és estendre el servei de manera "radial" i que no hi hagi més de 500 metres entre cadascuna de les estacions. Per això, Alcalà ha dit que seria "insostenible" posar una estació al llindar amb Salt o a l'hospital Josep Trueta perquè cal primer posar-ne altres d'intermitges. Per exemple, Alcalà ha afirmat que el fet de promoure una estació a Fontajau -a la rambla Xavier Cugat- ha de servir per revitalitzar l'estació que hi ha al Centre Cívic Ter, que és la que menys viatges registra.

Actualment, la 'Girocleta' té uns 1.800 abonats. Disposa de deu estacions repartides per la ciutat, 279 aparcaments individuals i un total de 120 bicicletes al carrer, a banda de 80 més que en reserva per cobrir reparacions o possibles desperfectes. El preu de l'abonament, que és de 30 euros, no s'ha apujat des de la posada en marxa del servei, el setembre de 2009.