Ganes de Catalunya a Montpeller

Les oficines de turisme busquen nous clients al sud de França de cara a la temporada d'estiu

per ACN / Redacció, 17 d'abril de 2011 a les 09:38 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 d'abril de 2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, en un estand del 'Village Catalan' a Montpeller Foto: Jordi Font / ACN

Catalunya està més present que mai a Montpeller aquest dies amb capgrossos, havaneres, castellers i bona cuina que animen als francesos del sud a creuar la frontera. Sota el lema 'Envie de Catalonge' (ganes de Catalunya), L'Agència Catalana de Turisme (ACT) organitza des del divendres i durant tot el cap de setmana una sèrie d'activitats lúdiques orientades a captar turistes francesos per a la temporada d'estiu. Amb 4 milions de turistes anuals, el sud de França és una de les prioritats pel nou director de l'ACT, Xavier Espasa. L'objectiu és que el francès que habitualment només va a Barcelona conegui l'oferta cultural, lúdica i gastronòmica a les demarcacions de Tarragona, Lleida i Girona.
 
Durant tres dies, una setantena d'entitats, entre oficines de turisme i associacions culturals, són presents a la plaça de la Comédie, la més cèntrica de Montpeller, per promocionar les diferents ofertes turístics del territori. En aquest 'Village Catalan' (poble català) els visitants poden trobar informació de la Costa Brava, la Costa Daurada, les Terres de Lleida, la Vall d'Aran, la Catalunya Central, les Terres de l'Ebre, els Pirineus, el Maresme, la Costa de Garraf i Barcelona. 
 
Entre les activitats programades destaca l'estand gastronòmic amb xarcuteria d'Osona i mol·luscs del Delta de l'Ebre, els grallers i capgrossos de Roquetes o els castells dels Xiquets de Reus. Els visitants també es poden trobar amb alguns jugadors del club de rugbi nord-català USAP, escoltar les havaneres de Els Cremats o sentir la sensació d'un F1 amb el simulador que ha instal·lat el Circuit de Catalunya.
 
El primer tast abans de creuar la frontera ja es pot fer des de la plaça de la Comédie de Montpeller, on s'han instal·lat algunes peces de Catalunya en Miniatura, entre les quals destaca el conjunt monumental de la Vall de Boí, les Bodegues Güell del Garraf o el Museu Dalí de Figueres.
 
'Montpeller, com a ciutat agermanada de Barcelona, és el marc ideal perquè és una localitat que s'adapta molt bé a l'oferta que té Catalunya", ha explicat a l'ACN el director de l'Agència Catalana del Turisme. Espasa ha subratllat que en el nou pla estratègic de l'ACT fins al 2015 inclou "potenciar el mercat de França com el primer emissor de turisme a Catalunya".
 
És amb aquest objectiu que l'ACT, en col·laboració amb l'Oficina Espanyola de Turisme a França, ha fet circular durant més d'un any el 'Village Catalan' per diverses ciutats franceses, com Lió, Nantes i Tolosa. L'última parada del viatge és Montpeller. 
 
Accions "fonamentals" per no perdre competitivitat
 
La directora de l'Oficina Espanyola de Turisme a França, Maite de la Torre, ha destacat a l'ACN que activitats promocionals com la d'aquest cap de setmana a Montpeller són "fonamentals" per no perdre competitivitat. "Malgrat el moment de dificultats s'han d'apostar per aquestes fórmules i, per això, el Ministeri d'Indústria i Comerç no preveu fer cap retallada, ja que el turisme és el primer sector amb un 11% del PIB", ha subratllat De la Torre.
 
En l'acte d'inauguració celebrat el divendres hi van ser presents, entre d'altres, el director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, el cònsol de Montpeller, Josep María Bosch i el delegat de la Generalitat a París, Miquel Vila Regard.
 
Barcelona i la Costa Brava continuen sent les destinacions predilectes de la majoria dels montpellerins. En Michael explica a l'ACN que ha visitat una trentena de vegades les localitats costeres del nord de Catalunya, sobretot Santa Susana i Lloret. Com que és jubilat, viatja sempre fora de temporada perquè és quan troba preus "raonables".
 
Descobrir Lleida
 
La Geneviève també coneix molt bé la Costa Brava i fa un parell d'anys va descobrir Girona, una ciutat que, confessa, la va enlluernar. Té previst repetir, però remenant tríptics al estands de Catalunya s'ha trobat amb informació de Lleida. "No conec Lleida; he agafat informació per mirar-m'ho tranquil·lament a casa i poder visitar la ciutat algun dia", explica a l'ACN. 
 
Els actes a Montpeller clausuren l'Any de Catalunya a França, un conjunt d'activitats promocionals, dotats d'un pressupost d'1 milió d'euros, que es ja es van iniciar a finals del 2009. Durant aquest període s'han fet activitats promocionals similars a la d'aquest cap de setmana i jornades professionals amb operadors turístics i mitjans de comunicació a ciutats com París, Perpinyà, Nantes, Tolosa, Montpeller i Lió.
 
La campanya francesa, batejada amb l'eslògan 'Envie de Catalogne' (ganes de Catalunya), compta amb un portal web que inclou propostes de viatges, l'agenda d'activitats culturals catalanes tant a Catalunya com a França i un fòrum on els navegants opinen sobre l'oferta turística.

 

Arxivat a:
Economia
Participació