Francisco-Busquets desmenteix la data del TGV entre Figueres i Perpinyà

El subdelegat del Govern central a Girona ha afirmat que «El que ha sorgit és una opinió, no una veu autoritzada»

ACN / Redacció
03 de setembre del 2010

No hi ha confirmació oficial sobre quan entrarà en funcionament el TGV entre Figueres i Perpinyà. El subdelegat del govern espanyol a Girona, Francesc Francisco-Busquets, ha recordat que el calendari situa l'arribada del tren abans d'acabar l'any però ha desmentit que hi hagi una data fixada. 'El que ha sorgit és una opinió, no una veu autoritzada', ha ressaltat Francisco-Busquets que considera que l'anunci que ha fet Jean-François Roverato, president de la societat francesa Eiffage, 'no té la versemblança d'una veu autoritzada'. Roverato assegura que el tren entrarà en funcionament el 12 de desembre. 'Hem d'esperar que el govern espanyol i el francès anunciïn quan serà', ha conclòs el subdelegat.

'Estem parlant d'un tram internacional entre França i Espanya i, per tant, aquí les veus autoritzades per dir quin dia estarà habilitat són el govern espanyol i el francès', ha afirmat Francesc Francisco-Busquets que afegeix que tot i que Roverato es mereix 'tots els respectes' no és una persona acreditada per fer aquest anunci.

Tot i això, Francisco-Busquets ha recordat que Foment sempre ha fixat com a termini per a l'entrada en funcionament del TGV finals del 2010. El subdelegat ha fet una crida a la paciència i ha assegurat que quan tot estigui a punt el govern espanyol ja anunciarà quin dia París i Figueres estaran unides per l'alta velocitat.

Amb deures pendents

L'alcalde de Figueres, Santi Vila, ha afirmat que l'anunci de Roverato és 'rigorós' i que TP Ferro treballa sobre els mateixos terminis. Vila ha qualificat de 'molt bona notícia' que el TGV entri en funcionament el mes de desembre tot i que ha recordat a la Generalitat i a Foment que encara tenen deures per fer. L'alcalde es refereix als accessos a la nova estació provisional de Vilafant, la que acollirà l'alta velocitat. L'estació avança a bon ritme però encara no està definit l'accés per carretera.

'Ja voldríem que l'eficiència que hi ha mirant al nord també hi fos mirant al sud', ha criticat Santi Vila. Els trens arribaran en alta velocitat fins a l'estació provisional i, llavors, hauran de continuar el viatge en tren convencional.