Més de 360 quilòmetres de via verda uniran Girona i la Catalunya Nord

El projecte «Enllaç», que vol acabar-se el març de 2013, l'han desenvolupat el Consorci de Vies Verdes de Girona amb la col·laboració de la Diputació de Girona, el Conseil Général des Pyrénées Orientales i el Conseil de Développement du Pays Pyrénées-Mediterranée.

per ACN / Redacció, 22 de juliol de 2010 a les 17:19 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 22 de juliol de 2010 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Una nova via verda de 366 quilometres unirà Girona amb Catalunya del Nord. Aquest projecte, que s'anomena 'Enllaç', el desenvolupen tres institucions per fomentar l'intercanvi transfronterer. El recorregut serà circular i disposarà de 270 quilòmetres de xarxa pedalable dins les comarques gironines i d'uns 100 més a Catalunya del Nord. A la demarcació, algunes de les vies ja estan fetes però encara falten 120 quilòmetres per enllestir. L'objectiu de la xarxa és potenciar el turisme sostenible i reforçar els vincles. El projecte costarà 1.650.000 euros -la majoria aportats pel programa europeu POCTEFA- i estarà acabat el març del 2013.

El projecte 'Enllaç' l'han desenvolupat el Consorci de Vies Verdes de Girona amb la col·laboració de la Diputació de Girona, el Conseil Général des Pyrénées Orientales i el Conseil de Développement du Pays Pyrénées-Mediterranée. Aquestes institucions compartiran mètodes tècnics de construcció dels trams i establiran una senyalització conjunta per tota la nova xarxa que es preveu que estigui acabada el març del 2013.

L'objectiu és que d'aquí a 36 mesos, els gironins i els catalans del nord disposin d'una xarxa pedalable per potenciar la mobilitat turística sostenible i unir un territori que es va desfer en el Tractat dels Pirineus. 'El projecte 'Enllaç' permetrà establir llaços de confiança que ajudin a tirar endavant el què tenim en comú: la llengua, la cultura i per què no, el territori', ha afirmat el president de la Diputació de Girona, Enric Vilert.

Aquesta afirmació l'ha corroborat el president del Conseil de Développement du Pays Pyrénées-Mediterranée, Francis Manent, qui ha comentat que 'Enllaç' permetrà 'noves formes' d'economia en 'territoris fràgils' i 'recrear els lligams socials entre els pobles'. Manent ha conclòs que la via verda 'és com un arbre que fins ara estava tallat i que a partir d'ara podrà desplegar totes les seves branques'.

Des de la Diputació de Girona volen potenciar el turisme sostenible perquè, segons el president del Consorci Vies Verdes de Girona, Josep Maria Rufí, es tracta d'un perfil de tursita amb un 'alt poder adquisitiu, culte i que valora la identitat dels pobles per on passa'.

El projecte 'Enllaç' s'engloba dins el programa europeu POCTEFA, que ha aportat un 65% (1.072.000 euros) dels 1.650.000 euros que es té previst que costi la nova xarxa. El Consorci de Vies Verdes de Girona ha aportat 332.000 euros, el Conseil Général des Pyrénées Orientales ha invertit 226.000 euros i el Conseil de Développement du Pays Pyrénées-Mediterranée 19.000 euros.

Nous traçats

A les comarques gironines, les vies verdes ja tenen 10 anys i ocupen uns 150 quilometres. Ara, amb aquest projecte europeu de col·laboració transfronterera, es preveu que s'hi afegeixin 120 quilòmetres al recorregut ja existent.

Les noves vies verdes que hi haurà a les comarques gironines se situen al Baix Empordà, l'Alt Empordà i al Ripollès. En concret, es tracta de camins que uniran Palafrugell amb Castelló d'Empúries i Peralada amb el Boló. I de Sant Joan de les Abadesses a Arles-sur-Tech.

D'altra banda, ja s'està treballant en la construcció de les vies verdes que uneixen Castell d'Aro amb Palamós i de Ripoll a Campdevànol.

A Catalunya del Nord ja s'han iniciat els treballs per construir les vies verdes. El recorregut on s'està treballant és el que va de Le Barcarès fins a Arles-sur-Tech passant per Argelès-sur-Mer.

On no existeixi la xarxa de carrils bici, s'adequaran carreteres de baixa intensitat de trànsit, se segregaran trams o es crearan espais de seguretat.

 

Arxivat a:
Societat
Participació