La Generalitat participa amb set estands a la fira de tot CAT

ACN / Redacció
04 de juny del 2010
576_1274872748detot
576_1274872748detot
La Generalitat de Catalunya participa amb set estands en la primera fira “de tot CAT”, que es fa entre el 4 i el 6 de juny al Palau de Fires de Girona.  Aquesta fira busca promoure l’ús del català en l’etiquetatge de productes i en la prestació de serveis. L’organitzen l’Ajuntament de Girona, Fira de Girona i la Generalitat de Catalunya, i és un certamen de caràcter multisectorial, que agrupa les més de 2.000 referències d'empreses que etiqueten en català, la majoria de les quals són del sector alimentari. Tot i això, també inclou productes tecnològics, electrodomèstics, joguines i música.
 
La Generalitat de Catalunya hi participa amb un espai expositiu que inclou estands de diferents departaments. Concretament, hi ha els de la Llibreria de la Generalitat a Girona, del Departament de la Presidència; de la Secretaria de Política Lingüística, del Consorci de Normalització Lingüística i del Termcat, del Departament de la Vicepresidència; de la Gastroteca, del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa; de l’Agència Catalana de Consum, del Departament d’Economia i Finances, i de la Secretaria de Telecomunicacions, del Departament de Governació i Administracions Públiques.
 
En la fira, a més de conèixer i adquirir els productes que s’hi exposen, els visitants poden participar en un gran nombre d'activitats. Destaca, per exemple, la taula rodona "La llengua com a responsabilitat social de les empreses", el passi de l'audiovisual "Quan les àvies compraven en català" de Cristina Masanés, o la degustació de vins i cerveses d'elaboració local.
 
L’objectiu principal d’aquesta iniciativa és promoure el català entre les empreses i conscienciar institucions, empresariat i consumidors del que representa la normalització de la llengua catalana. Des del vessant comercial, la fira multisectorial actua com a punt de trobada entre professionals que utilitzen la llengua catalana en la seva activitat, amb la possibilitat d'establir relacions comercials entre empreses i distribuïdores.