L'avantprojecte de desdoblament de la C-66 entre Banyoles i Besalú a informació pública

576_1286316999variant-banyoles
576_1286316999variant-banyoles
Redacció
04 d'octubre del 2010
Un tram de la carretera entre Besalú i Banyoles. Foto: LaGarrotxa.info

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya publica avui l'anunci d'informació pública de l'avantprojecte de desdoblament de la carretera C-66 entre Banyoles i Besalú. D'aquesta manera, s'aborda la darrera fase de tramitació d'aquest projecte que preveu uns 14 quilòmetres de nova autovia.

La carretera C-66, que pertany a la xarxa bàsica de carreteres, comunica la Costa Brava i la Garrotxa i, actualment, està desdoblada entre els municipis de Sarrià de Ter i Banyoles. Per tal de completar l’itinerari Girona – Banyoles  – Besalú com a autovia, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques impulsa el desdoblament del tram de la C-66 entre Banyoles i Besalú, per on actualment circulen uns 13 mil vehicles/dia.

En aquest sentit, la seva tramitació avança i arriba ja al darrer pas abans de la seva licitació. El desembre de 2007, el DPTOP va aprovar l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental corresponent a aquesta actuació, després del procés d’informació pública. Atès que s’ha previst dur-la a terme mitjançant la fórmula de concessió pública, es va fer un estudi de viabilitat que es va sotmetre a informació pública l’any passat i s’ha aprovat recentment, i  ara , un cop finalitzada la redacció de l’avantprojecte de traçat, se sotmet també aquest a informació pública, per un període de dos mesos.
 
Un cop finalitzat aquest tràmit el proper serà la licitació de la concessió que inclourà el projecte i l’obra.
 
14 QUILÒMETRES, DOS TÚNELS I 3 VIADUCTES
El tram que es desdoblarà tindrà una longitud de 13,8 quilòmetres entre Banyoles i la connexió amb l’A-26 (a Besalú). A banda, el projecte també preveu l’adequació del tram ja desdoblat de més de 8 quilòmetres entre Cornellà de Terri i Porqueres. Així, l’actuació es realitzarà als termes municipals de Sant Julià de Ramis, Palol de Revardit, Cornellà de Terri, Porqueres, Banyoles, Serinyà, Sant Ferriol, Maià de Montcal, Beuda i Besalú a les comarques del Gironès, el Pla de l’Estany i la Garrotxa.
 
La nova via estarà formada per dues calçades, separades per una mitjana d’un metre que tindrà una tanca de formigó tipus New Jersey. La autovia tindrà per cada sentit de circulació dos carrils de 3,5 metres d’amplada, un voral exterior de 2,5 metres i un voral interior d’un metre.
 
En les obres d’aquest desdoblament destaca la construcció de 5 estructures rellevants que es concentren en el tram entre el final de la variant de Banyoles i Besalú degut a la seva orografia. Així, es preveu construir 2 viaductes bessons i un sobre el riu Fluvià, així com dos dobles túnels, a Serinyà i Fares, per tal de minimitzar l’impacte d’aquesta infraestructura al territori. Atès que els túnels tenen més de 500 metres es preveu una connexió transversal entre les dues galeries de cada túnel i estaran dotats de les instal·lacions de detecció i extinció d’incendis, enllumenat i comunicacions.