06
de juliol
del
2010
El 'fotomatón' de la baixada de Sant Cosme, és l'únic que sobreviu. Foto: Joan Guirado
Només mig any després de que el Servei Català del Trànsit instal·lés quatre nous radars a l'A-26 i la C-66, alguns d'ells ja no funcionen. La foto que durant aquest temps han anat fent a més d'un vehicle no devia agradar gaire als seus propietaris, que van decidir anar-li a fer una visita i, de pas, regalar-li o una capa de pintura negre a sobre el vidre o un cop de puny. De tots, l'únic radar que encara està pràcticament com el dia de la seva instal·lació és el de la baixada de Sant Cosme, direcció Olot.
L'APUNT
JOAN GUIRADO
Cap de Redacció
GASTAR I RECUPERAR LA INVERSIÓ
Grans carreteres, grans infraestructures i grans inversions, per acostar territoris amb vies desdoblades, amb una seguretat immensa, però a una velocitat màxima permesa baixíssima. El Govern s'ha dedicat en aquests darrers anys a connectar Catalunya, escurçant de forma considerable les distàncies entre pobles i ciutats, amb unes carreteres similars a autopistes. No obstant, aquestes magnífiques vies que podrien escurçar també les distàncies en temps, es converteixen en autèntics calvaris per a més d'un que té un cotxe poc o molt potent o que ha d'arribar a una hora en concret a un lloc, i que no hi arriba. És vergonyós que a uns túnels desdoblats com els de Castellfollit només es pugui anar a 80 km/h o que, la velocitat màxima permesa de tota l'autovia sigui 100 km/h. Per això, em pregunto, cal gastar-se els diners construint grans infraestructures? Clar, sempre i quan amb les sancions posades pels radars no s'estigui recuperant la inversió feta.
> La Guàrdia Civil exampa Carod a 175 km/h (e-notícies)
El radar a l'entrada del túnel d'Argelaguer, amb el vidre trencat. Foto: Joan Guirado
Només mig any després de que el Servei Català del Trànsit instal·lés quatre nous radars a l'A-26 i la C-66, alguns d'ells ja no funcionen. La foto que durant aquest temps han anat fent a més d'un vehicle no devia agradar gaire als seus propietaris, que van decidir anar-li a fer una visita i, de pas, regalar-li o una capa de pintura negre a sobre el vidre o un cop de puny. De tots, l'únic radar que encara està pràcticament com el dia de la seva instal·lació és el de la baixada de Sant Cosme, direcció Olot.
L'APUNT
JOAN GUIRADO
Cap de Redacció
GASTAR I RECUPERAR LA INVERSIÓ
Grans carreteres, grans infraestructures i grans inversions, per acostar territoris amb vies desdoblades, amb una seguretat immensa, però a una velocitat màxima permesa baixíssima. El Govern s'ha dedicat en aquests darrers anys a connectar Catalunya, escurçant de forma considerable les distàncies entre pobles i ciutats, amb unes carreteres similars a autopistes. No obstant, aquestes magnífiques vies que podrien escurçar també les distàncies en temps, es converteixen en autèntics calvaris per a més d'un que té un cotxe poc o molt potent o que ha d'arribar a una hora en concret a un lloc, i que no hi arriba. És vergonyós que a uns túnels desdoblats com els de Castellfollit només es pugui anar a 80 km/h o que, la velocitat màxima permesa de tota l'autovia sigui 100 km/h. Per això, em pregunto, cal gastar-se els diners construint grans infraestructures? Clar, sempre i quan amb les sancions posades pels radars no s'estigui recuperant la inversió feta.
> La Guàrdia Civil exampa Carod a 175 km/h (e-notícies)
El radar a l'entrada del túnel d'Argelaguer, amb el vidre trencat. Foto: Joan Guirado