Radars al punt de mira

Joan Guirado
06 de juliol del 2010
576_1278396082Snapz_Pro_XScreenSnapz001
576_1278396082Snapz_Pro_XScreenSnapz001 | Joan Guirado
El 'fotomatón' de la baixada de Sant Cosme, és l'únic que sobreviu. Foto: Joan Guirado

Només mig any després de que el Servei Català del Trànsit instal·lés quatre nous radars a l'A-26 i la C-66, alguns d'ells ja no funcionen. La foto que durant aquest temps han anat fent a més d'un vehicle no devia agradar gaire als seus propietaris, que van decidir anar-li a fer una visita i, de pas, regalar-li o una capa de pintura negre a sobre el vidre o un cop de puny. De tots, l'únic radar que encara està pràcticament com el dia de la seva instal·lació és el de la baixada de Sant Cosme, direcció Olot.

L'APUNT
JOAN GUIRADO
Cap de Redacció


GASTAR I RECUPERAR LA INVERSIÓ

Grans carreteres, grans infraestructures i grans inversions, per acostar territoris amb vies desdoblades, amb una seguretat immensa, però a una velocitat màxima permesa baixíssima. El Govern s'ha dedicat en aquests darrers anys a connectar Catalunya, escurçant de forma considerable les distàncies entre pobles i ciutats, amb unes carreteres similars a autopistes. No obstant, aquestes magnífiques vies que podrien escurçar també les distàncies en temps, es converteixen en autèntics calvaris per a més d'un que té un cotxe poc o molt potent o que ha d'arribar a una hora en concret a un lloc, i que no hi arriba. És vergonyós que a uns túnels desdoblats com els de Castellfollit només es pugui anar a 80 km/h o que, la velocitat màxima permesa de tota l'autovia sigui 100 km/h. Per això, em pregunto, cal gastar-se els diners construint grans infraestructures? Clar, sempre i quan amb les sancions posades pels radars no s'estigui recuperant la inversió feta.

> La Guàrdia Civil exampa Carod a 175 km/h (e-notícies)

El radar a l'entrada del túnel d'Argelaguer, amb el vidre trencat. Foto: Joan Guirado



Arxivat a