La variant de Les Preses, ara amb quatre carrils

per Redacció , 11 de gener de 2010 a les 16:56 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 11 de gener de 2010 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Segons el traçat que els estudis a informació pública consideren més idoni, la variant de les Preses, tindrà una longitud de 5,3 quilòmetres; discorre per l’oest del nucli urbà de les Preses, entre la carretera actual (C-152) i el riu Fluvià. En el seu recorregut, abasta també el terme municipal de la Vall d’en Bas.
 

Per tal de minimitzar les afectacions en el territori i l’impacte visual i sonor en les edificacions properes, el nou traçat inclou, com a principal millora, un túnel artificial d’1,7 quilòmetres de longitud. Així mateix, cal tenir en compte que en els trams anterior i posterior al túnel, la variant discorrerà deprimida respecte del nivell del terreny.
 

El tram inicial de la variant de les Preses se superposa amb el final de la carretera que va entrar en servei l’abril passat i comporta la modificació de la connexió amb la variant de Sant Esteve d’en Bas (la Vall d’en Bas). A uns 1,2 quilòmetres de l’inici, s’inicia el tram soterrat. Finalment, la variant de les Preses enllaça amb la futura variant d’Olot.
 

La secció de la variant de les Preses proposada és la d’una autovia, formada per dues calçades, una per sentit, de dos carrils de circulació de 3,5 metres cadascun i vorals exteriors de 2,5 metres d’amplada. Les dues calçades estaran separades per un espai de 4 metres d’amplada en els trams en superfície i de 5 metres en el tram soterrat.
 
En aquest sentit, cal indicar que els estudis preveuen les solucions constructives adients perquè, en cas que es considerés oportú, la variant s’executés en una primera fase com a carretera d’un carril per sentit.

Pel que fa a estructures, a més dels ponts dels enllaços, la variant també inclou un pont sobre el Fluvià, de 140 metres de longitud. Aquesta estructura se situa a uns 350 metres de l’enllaç de la Vall d’en Bas.
 
Finalment, cal indicar que els estudis que ara se sotmeten a informació pública analitzen dues alternatives de traçat més, que transcorren per l’est del nucli urbà de les Preses. Tanmateix, l’afectació en la reserva natural del Volcà del Racó i la Xarxa Natura 2000 que aquestes opcions comporten, fa considerar com a més adient l’opció per l’oest.

 

Participació