La Garrotxa ja té data per rebre amb els braços oberts
la integració tarifària. Després d'anys de reclamar-ho, la comarca s'unirà el pròxim
17 d'abril al
Consorci per al Transport Públic de l'Àrea de Girona, el que també es coneix com l'
ATM de Girona. Això permetrà que la integració tarifària arribi a la comarca i els usuaris habituals del transport públic se'n vegin beneficiats.
La integració tarifària permetrà que hi hagi
nous títols de transport a un
preu molt més reduït al que hi ha ara. En alguns casos el
descompte serà del 70% per aquells ciutadans que utilitzin regularment el transport públic. Actualment, anar d'Olot a la Universitat de Girona costa sis euros fent transbord al transport urbà de la ciutat gironina. A partir de la integració tarifària, el preu del bitllet passarà a valdre només 1,56 euros.
A més la integració tarifària també
permetrà fer servir diferents transports i operadors amb un mateix títol. Per exemple, l'usuari podrà agafar la Teisa a Olot, fer al bus urbà de Girona i, després, agafar un tren amb un mateix bitllet. Els descomptes, però, no seran aplicables a aquells usuaris que utilitzin puntualment el transport públic, sinó només per aquells que comprin títols.
Els usuaris habituals de l'estació d'autobusos d'Olot seran els principals beneficiats de la integració. Foto: Martí Albesa
El Consell Comarcal ho celebra
La posada en marxa de la integració tarifària a la Garrotxa serà el
dilluns 17 d'abril tal com ha anunciat el conseller comarcal de Mobilitat al ple del Consell Comarcal d'aquest dijous.
Jordi Güell també ha deixat clar que l'objectiu es continuar treballant per arribar a una integració tarifària més enllà de les comarques gironines: "Estem d'acord que això no és un punt d'arribada, sinó de sortida també cap a la integració en l'àmbit de tot Catalunya".
L'oposició en bloc s'ha alegrat de la incorporació de la Garrotxa a l'ATM de Girona i ha celebrat la notícia.
Miquel Reverter d'ERC ha qualificat la integració de "reivindicació històrica",
Josep Guix del PSC i
Adriana Roca de la CUP han reclamat "fer pedagogia" per fomentar el nou escenari que s'obre al transport públic garrotxí, i el conseller no adscrit,
Alfred Cairó, ha aplaudit l'acord recordant que la Garrotxa té "un dèficit en el transport públic" i que la integració ajudarà a fer-lo veure com "una alternativa al vehicle privat".
586.000 per formar part de l'ATM
Tots els municipis menys un entraran a formar part de l'ATM de Girona. Riudaura, de moment, no ha manifestat la seva voluntat d'incorporar-s'hi, tot i que se li ha deixat la porta oberta. L'arribada de la integració tarifària suposa un cost de
586.000 euros per a la Garrotxa que ha hagut de transferir al Consorci per al Transport Públic de l'Àrea de Girona. Cada Ajuntament de la comarca ha hagut de pagar 2,8 euros per habitant. Això suposen uns 165.000 euros entre tots els municipis i els 421.000 restants els aportarà la Generalitat.