Olot torna a preguntar al comerç local. Aquest 2023, l'Ajuntament ha impulsat
una nova enquesta destinada als botiguers de la ciutat per conèixer les seves necessitats i enfocar millor les polítiques i campanyes públiques al sector. L'enquesta es pot respondre de manera telemàtica a través d'
aquest enllaç o presencialment a les oficines de
Dinàmig. La participació ja està oberta fins al 27 de març.
L'objectiu és
recollir informació i opinions dels botiguers per emprendre noves accions de promoció o millora del comerç local. "L'enquesta és a fi de conèixer la situació actual, les necessitats, inquietuds i objectius del sector comercial. A partir dels resultats que s'obtinguin de l'enquesta, s'impulsaran noves mesures i accions dinamitzadores per al sector", explica la regidora de Comerç d'Olot,
Gemma Canalias.
La regidora de Comerç, Gemma Canalias, i la presidenta de l'ACO, Anna Planella Foto: Ajuntament d'Olot
Fa pocs anys ja es va analitzar el comerç olotí a través d'un estudi que posava el focus en els consumidors.
El 2019 es va presentar aquest treball que va radiografiar també a través d'enquestes el comportament i la percepció dels ciutadans amb més de 700 respostes. Ara es posarà la mirada
al botiguer i es preguntarà sobre els serveis que ofereixen els establiments, la tipologia de clients que tenen, la formació del personal, l'evolució del negoci o altres qüestions vinculades amb la sostenibilitat o la innovació.
Actualment a Olot hi ha uns
660 establiments que donen feina a més de
4.000 persones. El sector del comerç és l'activitat econòmica més important de la ciutat pel que fa al nombre d'activitats (un 49%).