​Un nou carril bici pintat a la Rodona d'Olot genera crítiques i confusió

Diferents ciclistes i conductors han exposat a les xarxes la seva sorpresa i incomprensió

El carril en qüestió
El carril en qüestió | Pau Masó
04 de febrer del 2023
Actualitzat el 08 de febrer a les 11:18h
La nova senyalització d'una part del nou carril bici de les Tries d'Olot ha provocat tota mena de comentaris a la xarxa. Es tracta del tram de la rotonda de la Rodona que conflueix amb l'avinguda Sant Jordi, la de Girona i la carretera de les Tries. En aquest punt hi ha l'inici del nou carril bici de les Tries que enllaça amb la futura via pintada que hi haurà a l'avinguda Girona.
Per enllaçar el traçat, l'Ajuntament ha decidit dibuixar des de fa una setmana un carril bici circular al centre de la calçada de la rotonda. Es tracta d'una senyalització nova a la ciutat que, sobretot, ha comportat incomprensió entre els conductors i ciclistes. Així ho han expressat alguns ciutadans a Twitter:
 

Entre els ciclistes també ha aparegut confusió. "S'ha optat per una solució que no ha agradat gaire a ningú. Com a usuari no ho veig gaire bé. Això no resol el problema que hi havia fins ara de seguretat. Tampoc n'estan contents els conductors de cotxes que s'han trobat una pintada al mig de la rodona", diu Carles Pagès, veí d'Olot que utilitza diàriament la bicicleta i que va participar activament en l'elaboració del pla d'impuls a la bicicleta Olot Pedala.

Segons Pagès, la senyalització és nova per als conductors i creu que no és el millor lloc d'Olot per introduir-la: "Els conductors de vehicles estan molt poc acostumats a aquesta senyalització i no sé si el millor lloc per començar a fer això era a la Rodona, on hi ha molt trànsit de vehicles". També recorda que a l'Olot Pedala es proposaven altres solucions per a la confluència entre els carrils bici i les rotondes, però també admet que a la Rodona hi ha poc espai.

Segons l'Ajuntament, l'opció adoptada era la més factible, precisament, perquè la rotonda de la Rodona és massa petita per fer-hi altres actuacions com un carril bici segregat. El consistori ha optat per aquesta solució amb l'objectiu de senyalitzar que a l'espai hi conviuen bicicletes i cotxes. Els ciclistes no han de trepitjar obligatòriament el carril i els vehicles sí que ho poden fer. D'aquesta manera, segons l'Ajuntament, l'ús de la rotonda per part d'uns i altres continuarà sent el mateix, però amb més senyalització per als conductors.
Arxivat a