23
de gener
del
2023
Actualitzat
a les
17:01h
A partir del pròxim 1 de febrer ja no es podran pujar patinets elèctrics al transport públic de Catalunya. La mesura, de moment, serà temporal per a un període de sis mesos i s'estendrà a tota mena de transport: tren, autobús o metro.
La prohibició l'ha pres la Generalitat de Catalunya a instàncies de l'Autoritat del Transport Metropolità després que el passat novembre s'encengués un patinet elèctric dins un vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat. El foc va deixar tres persones ferides lleus i va provocar que s'aturés la circulació.
Davant la prohibició, l'empresa de transports amb autobús Teisa assegura que la mesura "és polèmica". El seu gerent, Àlex Gilabert, defensa la combinació dels diferents tipus de transport: "És una mesura polèmica perquè entenem que hi ha d'haver intermodalitat i combinació dels diferents models de transport, tant el més massiu com el més individual".
Tot i que la mesura trenca la possibilitat de combinar l'ús de vehicles de mobilitat personal amb el transport públic, Gilabert entén que l'accident dels Ferrocarrils hagi fet reflexionar a les administracions. El gerent de la companyia gironina assenyala, però, a la manipulació de les bateries: "Entenc que és polèmic perquè és problema, més que el vehicle, de la bateria o que siguin vehicles que potser hi està proliferant la manipulació d'aquestes bateries. Però, clar, òbviament tenen bateries també els mòbils, els ordinadors, les cadires de rodes elèctriques i les bicicletes".
Davant tot plegat, Teisa entén la situació i assegura que, de moment, els toca "assumir" aquesta prohibició temporal i reclamen que d'aquí a sis mesos "estigui clar" què s'ha de fer amb els patinets.
La prohibició l'ha pres la Generalitat de Catalunya a instàncies de l'Autoritat del Transport Metropolità després que el passat novembre s'encengués un patinet elèctric dins un vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat. El foc va deixar tres persones ferides lleus i va provocar que s'aturés la circulació.
Davant la prohibició, l'empresa de transports amb autobús Teisa assegura que la mesura "és polèmica". El seu gerent, Àlex Gilabert, defensa la combinació dels diferents tipus de transport: "És una mesura polèmica perquè entenem que hi ha d'haver intermodalitat i combinació dels diferents models de transport, tant el més massiu com el més individual".
Tot i que la mesura trenca la possibilitat de combinar l'ús de vehicles de mobilitat personal amb el transport públic, Gilabert entén que l'accident dels Ferrocarrils hagi fet reflexionar a les administracions. El gerent de la companyia gironina assenyala, però, a la manipulació de les bateries: "Entenc que és polèmic perquè és problema, més que el vehicle, de la bateria o que siguin vehicles que potser hi està proliferant la manipulació d'aquestes bateries. Però, clar, òbviament tenen bateries també els mòbils, els ordinadors, les cadires de rodes elèctriques i les bicicletes".
Davant tot plegat, Teisa entén la situació i assegura que, de moment, els toca "assumir" aquesta prohibició temporal i reclamen que d'aquí a sis mesos "estigui clar" què s'ha de fer amb els patinets.