educació

​Olot reflexiona sobre l'educació inclusiva

Durant aquesta setmana, una quinzena de centres garrotxins participaran en diferents activitats

Imatge de recurs d'una aula | ACN
per Redacció, Olot, Catalunya | 3 d'octubre de 2022 a les 11:41 |
"Els objectius són conversar, compartir i comprometre's". Amb aquesta finalitat, segons la representant de la Xapeicat, Anna Riera, arrenca una setmana dedicada a l'educació inclusiva a Olot. Fins al pròxim dissabte 8 d'octubre professors, claustres, experts, alumnes i famílies debatran sobre la inclusió en el món de l'educació.

"El 2020 vam fer una primera jornada d'un dia amb la finalitat de remoure. Vam veure, però, la necessitat de requerir compromisos i vam decidir tractar àmbits més grossos i treballar a nivell de claustres", explica Laia Morera, també membre de Xapeicat.


Durant els pròxims dies es desenvoluparan conferències, debats i activitats de treball amb diferents professionals i capes de l'educació garrotxina. Una quinzena de centres formaran part d'aquesta setmana temàtica que impulsen representants garrotxins de la Xarxa de professionals per l'educació inclusiva de Catalunya.

La Xapeicat s'ha aliat amb la Residència Faber d'Olot que també acull durant aquests dies experts i professionals de l'educació inclusiva. Tots ells participaran de les activitats per oferir un punt de vista d'anàlisi sobre les qüestions que es despleguin durant aquesta setmana.


El dijous 6 hi haurà una jornada central a la Sala Torín amb docents garrotxins i representants de la Direcció General d'Educació Inclusiva del Departament d'Educació. Durant l'acte s'hi explicaran les línies polítiques per al curs 22-23. també hi haurà taules de debat des de la mirada de diversos professionals. 

La Setmana de l'Educació Inclusiva de la Garrotxa es clausurarà el dissabte 8 d'octubre amb una matinal a la Sala Torín on es posaran en comú les conclusions i els compromisos adquirits. De fet, l'objectiu és anar més enllà del simple debat i aconseguir formalitzar compromisos que permetin desenvolupar el decret de l'Escola Inclusiva que va firmar la Generalitat el 2017, però que no ha aportat grans metodologies ni polítiques amb relació a aquesta branca educativa.

 

Participació