1 de 10
mobilitat

​Olot estudia aplicar mesures per evitar nous accidents a la cruïlla de la carretera de Riudaura

En poc més de mig any, s'hi han accidentat dos vehicles

El lloc on va quedar frenat el cotxe després de xocar contra el mur i entrar a la zona d'horts | Pau Masó
per Redacció, Olot, Catalunya | 24 d'agost de 2022 a les 09:00 |
L'Ajuntament d'Olot estudia accions per tal de millorar la seguretat viària a l'encreuament entre la part final de la carretera de Riudaura i l'inici del carrer del Pou del Glaç. "Ho estem estudiant per si es podia incorporar alguna mena de millora", assegura el regidor de Serveis Urbans, Aniol Sellabona.

El consistori s'ha començat a moure després que el passat 16 d'agost, un vehicle s'encastés contra el mur que hi ha en aquest punt i que protegeix la zona d'horts municipals. L'accident no va suposar ferits greus, però sí que es va haver de traslladar un menor al Trueta per precaució. En aquest cas, el menor anava a peu acompanyat d'un adult i tots dos caminaven per la vorera en el moment en què el vehicle va perdre el control, no va girar, i va seguir recte fins a quedar frenat un cop va xocar amb el mur.


La carretera de Riudaura està formada per un pendent important de baixada si se circula direcció al centre d'Olot. Des de fa anys, l'Ajuntament ja hi va instal·lar un reductor de velocitat i el regidor també recorda que la velocitat a la ciutat és de 30 quilòmetres per hora. "En teoria ja tenim elements que ens han d'ajudar al fet que els cotxes no hi arribin massa ràpid: tenim velocitat a 30 i un alentidor. Amb aquests supòsits, és difícil que es puguin produir els accidents que s'han produït. Per tant, estem parlant de l'incompliment d'aquests dos paràmetres".

Tot i això, l'accident que es va produir aquest mes d'agost és el segon en els últims vuit mesos. El desembre passat, un conductor begut, tampoc va girar a la dreta i va encastar-se contra el mur dels horts. "És un carrer amb pendent i tens un trencant de, pràcticament noranta graus. Estem valorant diverses opcions des de la senyalització o tractar diferent l'encreuament per donar més seguretat aquest punt", afegeix Sellabona.

 

Participació