Espuña s'impulsa al mercat nord-americà i preveu doblar facturació als EUA i el Canadà

La càrnia olotina, que aquest 2022 celebra el 75è aniversari, redueix l'ús de plàstic en 200 tones durant el 2021

L'anterior director general, Xavier Espuña, i el seu fill Esteve Espuña que va agafar les regnes el 2019
L'anterior director general, Xavier Espuña, i el seu fill Esteve Espuña que va agafar les regnes el 2019 | Cedida per Espuña
ACN
26 de maig del 2022
Actualitzat el 31 de maig a les 11:12h
La càrnia olotina Espuña s'impulsa al mercat nord-americà i aquest any preveu doblar la facturació als Estats Units i el Canadà, assolint-hi els 20 milions d'euros. De fet, aquests són ara els dos mercats insígnia del seu pla d'internacionalització. Espuña, que aquest any celebra el 75è aniversari, va començar a exportar durant els anys 90 i actualment té presència a 45 països. L'any passat, el 45% de la seva facturació va venir de l'exterior. 

Entre els principals destins s'hi troben França, Portugal, el Regne Unit o Alemanya. I sobretot, el mercat nord-americà, que la càrnia considera "prioritari" dins el seu procés d'internacionalització. De fet, Espuña s'ha impulsat als Estats Units i el Canadà, on aquest any espera doblar-hi facturació i arribar a assolir els 20 MEUR.

Avui, la companyia gironina té 40 treballadors a aquests dos països. I aquest 2022, ha entrat a formar part de la cadena de distribució de Walmart (l'empresa minorista més gran del món).

Espuña va començar a expandir-se a Amèrica del Nord el 2016, amb la filial canadenca i la compra de la companyia Pata Negra Jam SL.

200 tones menys de plàstic
En paral·lel, la càrnia olotina també ha engegat un pla per promoure l'economia circular. L'any 2020 va crear el comitè de Sostenibilitat, que ha impulsat accions per reduir l'ús de plàstics i ser més eficients. L'any passat, la companyia va aconseguir reduir 200 tones de plàstic, abaixar un 8% el consum energètic i augmentar en un 12% l'estalvi d'aigua.

Fundada el 1947 a Olot, Espuña se centra a produir embotits i xarcuteria. El seu producte estrella és el pernil salat, però la seva cartera també inclou pernil dolç, xoriç, mortadel·la, snacks i tapes. A més, distribueix també a l'hostaleria i té una gamma de plats refrigerats (pizzes i pollastre) i hamburgueses veganes.