Olot invertirà més de tres-cents mil euros en la nova fase del pla d'asfalts

Finalment, després que s'anunciés fa dos anys, el 16 de maig vinent s'iniciaran les obres d'ampliació de la vorera del pont de Zamenhof

El pont de Zamenhof ampliarà les voreres a partir del 16 de maig vinent.
El pont de Zamenhof ampliarà les voreres a partir del 16 de maig vinent. | Arxiu NG.
NacióGarrotxa
16 de maig del 2022
Actualitzat a les 10:07h
La Junta de Govern Local del passat dijous va aprovar la segona i la tercera fase del projecte de Conservació i Millora de la Infraestructura Urbana d’Olot, que s’executaran aquest any. A principis d’abril es va aprovar la primera fase del Pla d’Asfalts del 2022 i, el passat dimarts 19 d’abril, ja van arrencar els treballs que han permès consolidar 33 actuacions a diversos barris d’Olot. Ara, després de valorar totes les necessitats detectades a la ciutat, es fa un pas més per a continuar amb el conjunt de millores previstes, ampliant-ne el projecte.  
 
La segona fase dels treballs s’allargaran durant un mes i mig i l’Ajuntament d’Olot hi invertirà 88.192 euros i 216.727 euros per a la Fase 3. En total, el Pla d’Asfalts del 2022 dobla el pressupost de l’any passat i les obres s’han agrupat per criteris de prioritat.  
 
En les pròximes dues fases es milloraran els ferms de les calçades, s’actuarà puntualment en diversos flonjalls aïllats i es recobriran els carrers amb nou asfalt superficial. A part, també s’ha previst millorar el ferm i les condicions d’accessibilitat així com les voreres. La Fase 2 permetrà millorar 2.214 metres de calçada i repintar 82 passos de vianants tals com l’avinguda Europa, la Plaça Antilles, l’avinguda Balears, Catalunya i l’avinguda de Girona, entre altres. La Fase 3 inclou 2.089 metres quadrats de via, 503 metres quadrats de vorera, rebaixos de guals, supressió de barreres arquitectòniques i el repintat de 12 passos de vianants.  
 
Les actuacions previstes responen a l’inventari de la xarxa viària de la ciutat, tenint en compte les necessitats, incidències i peticions detectades. En total, amb les 3 fases previstes s’actuarà en més de 8 quilòmetres de carrers, voreres i passos de vianants, el que suposa un important augment respecte a les millores realitzades l’any passat. 
 
Ampliació de la vorera del pont de Zamenhof
Paral·lelament, el pròxim 16 de maig està previst que comencin, finalment –es va anunciar el juliol de 2020–, els treballs d'ampliació de la vorera del pont del carrer Zamenhof, unes obres que formen part del Pla d'Asfalts 2022.
 
Per a minimitzar l'afectació viària s'ha previst dividir els treballs en dues fases. La primera d'elles començarà el 16 de maig i durarà uns 15 dies. L'actuació es focalitzarà a la vorera oest, la del costat del Molí d’en Climent. Per a poder executar els treballs es reduirà l'amplada de la calçada actual tot mantenint els dos sentits de circulació.

A la segona fase, els treballs se centraran a l’ampliació de la vorera est –la que es troba més a prop de la muntanya. En aquest cas, les obres també s'ha previst que durin uns 15 dies i es facin durant el mes de juny. Durant aquesta fase sí que es reduirà considerablement la calçada destinada al pas de vehicles i només es permetrà un únic sentit de circulació, de baixada, en direcció a la carretera de la Canya.
 
Per això, durant els dies que es portin a terme els treballs es modificarà la mobilitat en aquest sector. La circulació provinent de les carreteres de la Canya i les Tries s’haurà de desviar cap a l'avinguda Girona. A la plaça Palau se senyalitzarà la connexió amb l'avinguda Sant Jordi travessant el pont del Palau i girant a l'esquerra per anar a cercar el carrer Terrassa fins a la cruïlla amb el carrer Portbou (avinguda Sant Jordi).  
 
El projecte d'eixamplament d'aquestes voreres del pont del carrer Zamenhoff es focalitza en un tram comprès entre la ronda Sant Miquel i el carrer Terrassa, per on acostumen a circular un gran volum de persones i que forma part d'un dels itineraris escolars a peu de la ciutat. Amb aquesta actuació s’eixamplaran les voreres del tram de via que passa pel pont del carrer Zamenhoff que passaran a tenir 3,50 metres d'amplada i la calçada per on circularan els vehicles motoritzats disposarà de 7 metres d'amplada. Es mantindran els carrils de circulació en ambdós sentits de la marxa.  
 
L'actuació –amb un pressupost de 82.102,66 euros– s'inclou en el conjunt d'accions que es van acordar de forma consensuada l'Ajuntament d'Olot i la plataforma 'No és un vial, és un carrer' per avançar en la pacificació de l'avinguda Sant Jordi, a l'espera de la construcció de la variant.

La col·locació d'asfalt sonoreductor, el projecte d'ampliació de voreres i l'emplaçament de més vegetació per proporcionar més aïllament visual i acústic en un tram de la via i la instal·lació d'una unitat de vigilància mòbil són algunes de les altres mesures acordades amb la plataforma, que ja s'han portat a terme.  

 
Arxivat a