La XXV marxa cicloturista Terra de Remences se celebra aquest diumenge

L'organització ha canviat a darrera hora una part de l'itinerari i farà passar els ciclistes per l'estreta carretera del Veïnat Nou per a continuar la ruta cap a Sant Privat d'en Bas

NacióGarrotxa
11 de maig del 2022
Actualitzat a les 9:24h
La Terra de Remences celebra 25 anys en aquesta edició.
La Terra de Remences celebra 25 anys en aquesta edició. | @terraderemences.
Aquest diumenge, 15 de maig, torna una nova edició de la Terra de Remences, la marxa cicloturista més important del país que, en aquesta vinti-i-cinquena edició recupera el format que tenia abans de la pandèmia.

Continuen convocant-se els dos itineraris: el curt (100 km) i el llarg (175 km), amb tres ports de 1a categoria (Capsacosta, el mític coll de Bracons i coll de Condreu) i un de 2a (coll de Canes) com a principals fites a superar.

El Club Ciclista Bas, l’entitat organitzadora ha fet arribar informació important entorn de l’esdeveniment i l'itinerari, ja que en una part pertocant la Vall d'en Bas, a conseqüència de les recents obres efectuades d’asfaltatge, a la carretera GIV-5227 des del pont de Codella cap al Veïnat Cirera i fins a la cruïlla de la urbanització de les Olletes, el Servei Català de Trànsit no autoritza el pas a cap prova esportiva fins transcorreguts sis mesos des de l’inici de les obres.

És per això que des de l’organització s’han vist en l’obligació de canviar l’itinerari per aquesta edició del 2022. El canvi d’itinerari és el següent: tot venint de la Pinya, a la cruïlla just abans d'arribar a Cal Vigatà caldrà girar a la dreta  en direcció a la cruïlla de Can Ramonic, on caldrà girar a l'esquerra en direcció al Veïnat Nou i d'allí arribar a la cruïlla cap a Sant Privat, a la dreta, amb què ja se segurià l'itinerari previst.

Des de l’organització es demana que els participants extremin la precaució ja que, en ser un pas estret i sense voreres, les bicicletes passaran a escassos centímetres de les cases, especialment al Veïnat Nou. L’horari aproximat de past serà de les 10:00 fins a les 14:00 hores.