robòtica

El Robolot exporta el model educatiu a altres comunitats autònomes

La Fira Steamakers ha doblat el nombre de participants i ha cridat l'atenció de València, Andalusia o les Canàries

Un aspecte de la Fira Steamakers al Firal d'Olot. | @olotuit.
per NacióGarrotxa, Olot, Catalunya | 9 de maig de 2022 a les 09:30 |
El Robolot 2022 ha deixat una empremta que s’allargarà en el temps i en l’espai. El certamen de robòtica didàctica que s'ha celebrat a Olot ha tancat portes aquest cap de setmana, però els seus coneixements s’aplicaran ben aviat a d’altres comunitats autònomes i es tindran en compte en el nou currículum educatiu d’ESO i batxillerat el curs vinent.  
 

La Fira Steamakers: un model a seguir fora de Catalunya


La Fira Steamakers va néixer l’any passat i, enguany, s’ha consolidat del tot. L’objectiu d’ajudar als alumnes a crear projectes de robòtica relacionats amb l’entorn i, després, poder mostrar-los i compartir-los amb altres estudiants ha estat tot un èxit.


Aquest 2022 la fira ha comptat amb més del doble de participants que l’any passat i ha cridat l’atenció d’altres comunitats autònomes. I és que València, Andalusia i Cantàbria ja han demanat poder exportar aquest format a les seves respectives comunitats. Una delegació de les tres comunitats ha estat al Robolot d’aquest any per a veure com es du a terme el certamen i poder agafar idees per implementar-les als seus respectius llocs. En aquest sentit, des del Robolot Team s’ha ofert una formació específica als responsables d’aquestes comunitats per tal d’explicar tota la part pedagògica que hi ha rere una fira d’aquestes característiques. Des d’Andalusia ja han confirmat que aquest pròxim mes de juny faran una estada a Olot per assistir a aquesta formació, impartida per l’equip de Robolot Team.  
 

El Robolot i el nou currículum d’ESO i batxillerat del proper curs


Les modificacions dels nou currículum educatiu d’ESO i batxillerat del proper curs han generat molts dubtes i preguntes entre el professorat. Al Robolot 2022 s’ha tractat aquesta qüestió amb educadors, pedagogs i enginyers de diversos àmbits i s’ha fet arribar també al Departament d’Educació. L’equip de Robolot Team s’ha reunit de manera informal amb el director general d’Innovació Educativa i Currículum, Joan Cuevas, i amb la directora general de Planificació en l'àmbit d’Universitats i Recerca del Departament d'Empresa i Coneixement, Mercè Chacón, per a exposar-los l'opinió al respecte i aportar-los el coneixement en la matèria. 

Aquest diumenge, els experts convidats a la residència FaberLlull d'Olot i els membres de Robolot Team han debatut com aplicar els conceptes de tecnologia que marca el nou currículum d’ESO i batxillerat de forma efectiva a les aules. D’aquest interessant debat n’han sortit eines pedagògiques i material didàctic que l’equip de Robolot Team oferirà al professorat interessat aquest mes de juny vinent, amb una formació que servirà com a orientació per encarar les noves assignatures que entraran en vigor el proper curs acadèmic.  

 

Participació