La prova pilot del VOLTA Garrotxa no obté la resposta prevista dels consumidors

El projecte de venda en línia amb una plataforma de logística circular compartida no aconsegueix els resultats desitjats

04 de maig del 2022
Actualitzat a la 13:35h
El concepte del projecte VOLTA en un gràfic.
El concepte del projecte VOLTA en un gràfic. | VOLTA.
El servei VOLTA Garrotxa, que es va iniciar el setembre de 2021 amb una prova pilot, ha fet figa a la comarca, ja que no s’ha obtingut la resposta prevista per part del consumidor final, per bé que les entitats col·laboradores han valorat positivament l'assaig, ja que s'ha demostrat una bona coordinació pública-privada que podria assentar les bases per a futures col·laboracions similars

El projecte VOLTA es basa en la venda en línia a través d'aquesta plataforma de logística circular compartida –una web-app de venda en línia–, que durant un període inicial de sis mesos havia de permetre vincular i beneficiar tant els consumidors locals que cerquen proximitat en les compres com els petits productors i establiments de la comarca que volen augmentarvendes i reduircostos logístics.

El projecte ha sumat la implicació i el treball conjunt de cinc entitats locals com Turisme Garrotxa, el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa (PNZVG), Cuina Volcànica, el Consell Comarcal de la Garrotxa i ADRINOC. També, hi han participat diferents explotacions agràries i ramaderes de la comarca, bona part de les quals formen part de Fet al Parc.

Durant els sis mesos de durada, la prova pilot ha comptat amb set punts de recollida i un catàleg de 30 productes de carn i xarcuteria, làctics i ous, rebost, fruita i verdura. El pilot, també ha servit per provar en un entorn real, el programari dissenyat per l’empresa Maccion, guanyadora del Premi especial SmartCatalonia Challenge 2020, tant la part de marketplace com el mòdul de logística compartida entre productors.
 

L'accés al web-app del VOLTA es podia fer, també, ambun codi QR. Foto: Martí Albesa.


La iniciativa va ser impulsada pel Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori en el marc de l’estratègia SmartCatalonia, juntament amb l’Associació Catalana de Municipis (ACM), l’Associació de Micropobles de Catalunya, l’Associació d'Iniciatives Rurals de Catalunya (ARCA) i l’Associació per al Desenvolupament Rural Integral de la zona Nord-Oriental de Catalunya (ADRINOC).

El consumidor pot fer la compra dels diferents productors adherits al projecte, setmanalment i de forma agregada, fins al dimecres de cada setmana, així com escollir un punt de recollida local. Se seguirà una ruta logística de distribució optimitzada (la VOLTA), que recollirà les comandes als productors i les repartirà als punts de lliurament, on el consumidor podrà recollir la compra entre divendres a la tarda i dissabte.

 
Arxivat a