Unió de Pagesos denuncia Ametller Origen perquè s'anuncia com a supermercat ecològic sense ser-ho

El sindicat adverteix que aquesta empresa no està certificada per a la venda minorista de fruita i verdura ecològiques, ja que nomes 16 productes dels centenars que ofereix estan certificats com a tals

La botiga d'Ametller Origen al número 6 del passeig de Barcelona d'Olot.
La botiga d'Ametller Origen al número 6 del passeig de Barcelona d'Olot. | @AmetllerOrigen.
NacióGarrotxa
01 de març del 2022
Actualitzat a les 11:16h
Unió de Pagesos ha interposat una denúncia davant de l’Agència Catalana del Consum a Ametller Origen per pràctiques contràries a la Llei del Codi de Consum de Catalunya en la seva publicitat en els anuncis a Google, per anunciar-se com a supermercat ecològic sense ser-ho, i com a proveïdor de fruita i verdura ecològica a domicili.
 
El sindicat va detectar que si introduïa en el cercador Google les paraules “supermercat ecològic”, “fruita ecològica” i “verdura ecològica” (sense accent en cap dels casos), hi apareix com a referència i com a anunci el web de venda en línia de l’empresa Ametller Origen. No obstant això, un cop l’usuari entra en aquesta plataforma només pot trobar 16 dels centenars de productes certificats com a ecològics. De fet, pel que fa a la fruita i a la verdura, només els productes a base de germinats de llavors estan certificats com a ecològics.
 
A més, Ametller Origen no està certificat pel Consell Català de Producció Agrària Ecològicaper a la venda minorista de fruita i verdura ecològiques i, per tant, no pot comercialitzar fruita i verdura ecològiques a doll en els seus establiments ni elaborar cistelles amb aquests productes per portar-los a casa del consumidor final, tret que estiguin envasats, com en el cas dels germinats de llavors ecològics que comercialitza.
 
Unió de Pagesos considera que aquesta pràctica publicitària d’Ametller Origen és contrària al que estableix la Llei del Codi de Consum de Catalunya en el punt 1 de l’article 123-7, perquè no s’ajusta a la naturalesa del producte en no comercialitzar fruita ni verdura ecològiques (excepte els germinats esmentats); en el punt 1 i 2 de l’article 126-1, perquè indueix a engany al consumidor; en el punt 1 de l’article 211-3, per no ajustar-se als principis de veracitat i objectivitat induint a confusió al consumidor; i en les lletres d), e) i f) de l’article 331-2, al atorgar-se el distintiu de fruita ecològica a domicili sense estar certificat per aquesta activitat i quan només comercialitza germinats envasats ecològics.  
 
El sindicat continuarà denunciant les males pràctiques en el comerç minorista de productes ecològics per posar fi a activitats de frau al consum i a la competència deslleial que pateixen els operadors ecològics que certifiquen la seva activitat comercial i que, de retruc, estan repercutint en una pressió per reduir el preu en origen d’aquests productes.

Unió de Pagesos recorda als consumidors la conveniència que usin el dret que tenen i verifiquin els segells (l’eurofulla en producte ecològic) i l’origen i exigeixin els certificats als comerços que fan la venda a doll (el certificat d’acreditació que emet el Consell Català de la Producció Agrària Ecològica). També, adverteix que no es deixin confondre per estratègies de màrqueting fraudulent que aprofiten la confusió entre les persones consumidores respecte a tants segells (DOP, IGP, PI, PAE, Marca Q, Benestar Animal, vegà, vegetarià, biodinàmica, etc.) i eslògans (producte natural, producte sostenible, producció controlada, etc) per a incrementar marges comercials a costa de la pagesia. "Els consumidors tenen dret a la informació suficient i veraç en el sector agroalimentari", conclou el sindicat.
Arxivat a