Olot rebrà gairebé 275.000 euros per a l’ampliació de carrils bici

El Ministeri de Transports vehicula les ajudes dels fons Next Generation per a la implantació de zones de baixes emissions

Un dels carrils bici de la ciutat d'Olot.
Un dels carrils bici de la ciutat d'Olot. | @olotuit.
NacióGarrotxa
24 de febrer del 2022
Actualitzat a les 10:04h
El Ministeri de Transports, Mobilitat i agenda Urbana destinarà 274.372,91 euros a la ciutat d'Olot en ajudes per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà. Més concretament, per a un carril bici entre l'avinguda Girona i la carretera de les Tries a la capital de la Garrotxa.

A les comarques gironines també se'n beneficiaran Girona, amb 3.165.491,08 euros, i Lloret de Mar, amb 924.666,86 euros. En el cas de Girona els fons es destinaran al carril bici Girona-Vilablareix (amb aparcament segur); la creació de dues zones de baixes emissions; un aparcament dissuasiu a Mas Gri; l'adquisició de 2 autobusos elèctrics; l'ampliació del sistema públic de lloguer de bicis; i, una vorera de connexió entre barris. Pel que fa a Lloret de Mar, es vol ampliar i millorar el carril bici actual (amb aparcament segur) i, també, agençar un seguits d'aparcaments dissuasius.                               

El pressupost del pla és de prop de 1.000 milions d’euros procedents dels fonts del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència aprovat per la Comissió Europea i el període d’execució i el pagament de les ajudes ha d’estar comprès entre l’1 de febrer de 2022 i el 31 de desembre de 2023.

La primera convocatòria del programa d’ajudes a municipis per a la implantació de zones de baixes emissions (ZBE) i la transformació digital i sostenible del transport urbà es va tancar el desembre de 2021 amb 267 sol·licituds de subvenció per valor de més 1.500 milions d’euros. El finançament va destinat a localitats de més de 50.000 habitants, capitals de província i municipis d’entre 20.000 i 50.000 habitants que tinguin un sistema de transport públic. Tots els beneficiaris han de disposar d’un pla de mobilitat urbana sostenible aprovat i en vigor.

La convocatòria de 2021 es va obrir amb un pressupost de 1.000 milions d’euros i s’articula en concurrència competitiva, de manera que els projectes seleccionats han de complir els requisits de maduresa, impacte i qualitat i que ajudin als compliment dels objectius inclosos en el Pla de recuperació, Resiliència i Transformació aprovat per la Comissió Europea. Està previst que es publiqui una segona convocatòria per enguany amb un pressupost de 500 milions d’euros.
Arxivat a