Igualtat

L'empresa alimentària garrotxina Noel se certifica en igualtat retributiva per qüestió de gènere

Vol garantir les mateixes oportunitats per a tota la plantilla amb l'autenticació atorgada per ABS Quality Evaluations, proveïdor de certificació acreditat a nivell mundial

per NacióGarrotxa, Olot, Catalunya | 23 de febrer de 2022 a les 09:36 |
Noel al polígon del Pla de Begudà. | @noel_1940.
Aquesta informació es va publicar originalment el 23 de febrer de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Noel, el grup garrotxí d'alimentació especialitzat en la producció i distribució de pernil cuit i curat, embotits, carns i elaborats frescos, plats preparats o productes plant-based, s'ha convertit en una de les primeres companyies d'alimentació –i la primera del sector carni a l'Estat–, a aconseguir una Certificació d'Auditoria Retributiva atorgada per ABS Quality Evaluations, una de les deu certificadores internacionals més rellevants, acreditada a nivell mundial.

L'obtenció d'aquesta distinció suposa que, a la companyia, la variable "gènere" no és un determinant a l'hora de definir la retribució dels seus professionals i suposa un pas més en la forta aposta de l'empresa per les persones i per a garantir la igualtat retributiva i d'oportunitats dins de la seva plantilla.


Aquesta anàlisi té com a objectiu assegurar, de forma externa, el compliment de la nova legislació vigent en aquesta matèria d'igualtat que vol garantir que, en totes les companyies de cinquanta o més treballadors, no existeixi discriminació salarial per raó de gènere. Aquesta fita està totalment alineada amb el Pla d'Igualtat que Noel impulsa des de 2007, en el seu camí cap a l'excel·lència i l'equitat en la relació amb les persones que formen part de la companyia, i contribueix a més a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) fixats per les Nacions Unides, concretament en els relatius a la Igualtat de Gènere,  Treball Decent i Creixement Econòmic, i Reducció de les Desigualtats.

L'auditoria retributiva de Noel ha estat realitzada per OMD Human Resources Consulting, companyia de consultoria estratègica de recursos humans, experta en organització i compensació, que ha aplicat una metodologia basada en les millors pràctiques internacionals, a partir de models economètrics.

 
"La Certificació d'Auditoria Retributiva que acabem d'obtenir és un reconeixement a l'important esforç i al treball rigorós efectuat des de Noel, en matèria d’igualtat. Des de fa quinze anys, comptem amb un Pla d'Igualtat que, a banda de vetllar per eliminar la bretxa salarial per raons de gènere, contempla altres mesures com l'impuls de les dones en llocs directius i comandaments intermedis. De la mateixa manera, quan es produeix una vacant en un dels nostres departaments, davant igualtat de perfils prioritzem sempre la selecció de la persona que garanteixi l'equilibri de gènere en el global de l'estructura", afirma la directora corporativa de persones, PRL i RSC del grup, Mònica Vidal.

 
Per a garantir la correcta execució del pla i vetllar pel compliment de l'estratègia en matèria d'igualtat, Noel compta amb agents formats específicament en aquest àmbit que garanteixen que dones i homes tinguin les mateixes oportunitats de desenvolupament professional, a més de promoure la integració de la perspectiva de gènere en la companyia. El Pla d'Igualtat es revisa i s’actualitza periòdicament, per tal d' adaptar-lo al creixement que porta experimentat la companyia en els darrers anys.
 
Situada a Sant Joan les Fonts, a la Garrotxa, l'empresa Noel Alimentaria és un grup d'alimentació familiar, de quarta generació, especialitzat en la producció i distribució de pernil cuit i curat, embotits i carns fresques, tant per al mercat local com internacional. Amb una facturació de 365 milions d'euros el 2020, una plantilla de més de dos mil empleats, setze centres de producció repartits per tot el territori, activitat en més de seixanta països i pesència en la totalitat de la gran distribució, la companyia se centra a continuar augmentant la seva presència tant en el mercat espanyol com en el mercat exterior,  i a mantenir la seva ferma aposta per la innovació, a més de diversificar la seva activitat cap a altres categories de producte. Independentment de la categoria, l'objectiu principal de Noel és el d'oferir als seus consumidors productes que compleixin quatre premisses fonamentals: salut, conveniència, plaer de consum i sostenibilitat.
 

 

Participació