El Servei Local de Teleassistència atèn 976 persones durant el 2021 a Olot

El perfil principal de les gestions fetes correspon a dones de més de 85 anys que viuen soles

La majoria d'usuaris del servei són dones grans que viuen soles.
La majoria d'usuaris del servei són dones grans que viuen soles. | Eva Domínguez.
03 de febrer del 2022
Actualitzat a les 12:00h
Durant el darrer any 2021, el Servei Local de Teleassistència ha gestionat un total de 21.286 trucades d'olotins que requerien mantenir una conversa perquè es trobaven en un estat de solitud, els calia informació o assessorament sobre els recursos existents o per alguna necessitat o emergència social o sanitària, tal com han fet saber aquest matí des de l'Ajuntament d'Olot el batlle, Pep Berga; la directora del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa (CASG), Teia Fàbrega; i, la tècnica del CASG, Elena Güell
 
Durant el 2021 a Olot s’ha atès 976 persones; 1.595 arreu de la Garrotxa. Es tracta d’unes dades que suposen una cobertura del 12,04% de la població major de 65 anys, 5 punts per sobre de la mitjana de les comarques gironines, que se situa en el 7.5%. Pel que fa al perfil d’usuaris olotins, la gran majoria de les persones ateses són dones, majors de 85 anys que viuen soles. 
 
El Servei Local de Teleassistència és una iniciativa que ofereix el Dipsalut de la Diputació de Gironaen col·laboració i coordinació amb les àrees bàsiques i els serveis socials de la comarca i d’Olot com el Consorci d’Acció Social de La Garrotxa. Es tracta d’un servei proactiu i preventiu que s’adreça a persones en situació de risc, fragilitat o aïllament per factors d’edat, socials, territorials, sanitaris o funcionals. L’objectiu és millorar l’autonomia i la qualitat de vida de les persones usuàries, dels seus familiars i del seu entorn més proper, aportant seguretat, acompanyament i atenció continuada les 24 hores i els 365 dies de l’any. 
 

El batlle d'Olot, Pep Berga, durant la presentació de les dades de teleassistència de 2021. Foto: @olotuit.


Segons cada situació el Servei mobilitza les unitats pertinents, recursos públics d’emergències o contacta amb els familiars pertinents. En aquest sentit, durant aquest any s’han atès 666 emergències; la gran majoria d’elles sanitàries (433) o directament relacionades amb problemes socials (161). 
 
A part, el Servei també ofereix visites als domicilis d’aquelles persones que requereixen d’un seguiment (1.414 aquest 2021) així com s’han portat a terme 5.407 trucades agenda; contactes que es porten a terme amb les persones usuàries amb el propòsit de fer-los controls periòdics després d’un període de convalescència, malaltia, acompanyament en un procés de dol, felicitar l’aniversari, com a recordatori que disposen de cita amb metges o perquè recordin que cal prendre’s determinada medicació. 
 
Pel que fa a les principals novetats d’aquest 2022, està previst el desenvolupament d’un model d’atenció més personalitzat així com la progressiva digitalització i renovació dels aparells, l’augment dels dispositius tecnològics disponibles que s’instal·len a les llars com detectors d’incendis, fuites de gas o caigudes i mesures d’accessibilitat universal; i millores en els mecanismes de coordinació, entre altres. 
Arxivat a