Una nova via verda unirà Fornells de la Selva amb Llambilles, Campllong i Cassà

Connectarà amb la ruta del Carrilet d'Olot-Sant Feliu de Guíxols i permetrà fer el recorregut de 28,3 km a peu o amb bicicleta

Un camí per on passarà la nova via verda Onyar-Verneda amb una senyal d'obres al mig.
Un camí per on passarà la nova via verda Onyar-Verneda amb una senyal d'obres al mig. | @viesverdesgi.
NacióGarrotxa
24 de gener del 2022
Actualitzat a les 12:09h
El Consorci de les Vies Verdes construirà una nova ruta de 28,3 km que unirà els municipis de Cassà de la Selva, Sant Andreu Salou, Campllong, Fornells de la Selva i Llambilles (Gironès). El recorregut suposarà la construcció de trams nous, la millora d'alguns ja existents i també l'adequació de camins que hi ha. L'objectiu és que es converteixi en una via intermunicipal que permeti als usuaris desplaçar-se cada dia amb bicicleta entre els municipis que connectarà.

La nova via enllaçarà amb la ruta del Carrilet que uneix Olot (Garrotxa) amb Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà). Es preveu que les obres finalitzin a l'estiu i el pressupost és 1,6 milions d'euros.

La ruta Onyar-Verneda començarà a l'entrada de Cassà de la Selva i resseguirà la riera Verneda i la Gotarra fins arribar a Sant Andreu Salou i Campllong. A partir d'aquí, la via seguirà el polígon industrial de les Ferreries amb un recorregut que s'ha acabat fa poc i que va fins a Fornells de la Selva i la zona de Palau de Girona. A la via verda hi haurà un enllaç amb la ruta del Carrilet a la zona de la C-25 a Campllong i també a la zona de Llambilles.

El projecte preveu actuar en divuit trams diferents i es faran diversos tipus de vies ciclistes. Per una banda, hi ha el camí verd que estarà compartit amb vianants, hi haurà trams de pista per a bicicletes bidireccional, carrils bici protegits en zones interurbanes i també trams compartit amb vehicles de motor amb velocitat màxima de 30 km/h. Es preveu que la primera fase del projecte s'acabi aquest mes de març i que a l'estiu la via verda sigui totalment operativa.

Un projecte confinançat per fons europeus
El pressupost total de les actuacions a la zona és d'1,67 milions d'euros, cofinançat amb 750.000 euros per un ajut del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). La resta es finança a través de la Diputació de Girona, els cinc ajuntaments i d’una subvenció per al desenvolupament de Plans de Foment Territorial del Turisme de la Generalitat de Catalunya.

L'objectiu d'aquesta via verda és tenir una ruta intermunicipal que connecti cinc pobles diferents i potenciar els trajectes diaris de forma sostenible ja sigui en bicicleta o a peu. A més, l'enllaç amb la ruta del Carrilet també permetrà que el turisme de bicicleta pugui accedir a aquests municipis de forma segura.

El batlle de Cassà de la Selva, Robert Mundet, ha destacat la importància de la implicació del Consorci de les Vies Verdes perquè els ha "ajudat a trobar el finançament i amb el treball administratiu". Per la seva banda, el president del Consorci, Eduard Llorà, ha reivindicat la importància de les vies verdes. "El que abans podien semblar infraestructures de luxe i de caire turístic, acaben essent bàsiques per la millora de la qualitat de vida dels veïns".
Arxivat a