Aquesta informació es va publicar originalment el 16 de desembre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Des de principis d’aquest any, que ara fineix, l’
Ajuntament d’Olot
ha avisat nou establiments comercials de la ciutat per no retolar en català. La majoria dels avisos s’han fet a establiments dedicats al sector dels serveis com petits supermercats, fruiteries, botigues i perruqueries o centres d’estètica, tal com ha fet saber aquest matí en seu consistorial el
regidor Jordi Güell.
En concret, d’aquest conjunt d’expedients d’ordre d’execució, set d’ells han estat notificacions, un es troba en tràmit i un altre ja s’ha resolt de forma favorable.
Abans de la realització d’un avís al propietari de l’activitat econòmica sobre aquesta situació, prèviament
es porta a terme la visita d’un 1 o 2 tècnics que fan un report del cas en qüestió i, a més, detallen els elements clau de la
normativa,
mesures i
condicions que han de complir els cartells i la retolació dels locals. Aquests 9 avisos interposats aquest 2021, poden arribar a suposar una sanció econòmica si no es resolen i es continua discriminant el català.
La
Llei de política lingüística vigent, que va aprovar el 1998 el Parlament de Catalunya, detalla en el seu article 32.3 que la senyalització, cartells fixos i documents d’oferta de serveis dels establiments oberts al públic han d’estar
redactats pel cap baix en català. Una normativa que no s’aplica a les marques, noms comercials i als rètols emparats per la legislació de la propietat industrial.
En cas de rebre una notificació i voler legalitzar la retolació de l’establiment, els responsables i propietaris disposen de
30 dies per realitzar una instància general, presentar la documentació de l’obra encarregada així com descripció amb detall de la
nova retolació ajustada a la normativa lingüística.