La Vall d'en Bas promou productors, restauradors i artesans amb la campanya Km Vall

L'Ajuntament ha fet tres espots publicitaris que posen en valor els diferents col·lectius i donen identitat als set pobles que aplega

Un fotograma d'un dels vídeos de la campanya.
Un fotograma d'un dels vídeos de la campanya. | @ajuntamentbas.
NacióGarrotxa
01 de desembre del 2021
Actualitzat a les 9:17h
L’Ajuntament de la Vall d’en Bas ha posat en marxa una campanya de promoció i difusió de productors, restauradors i artesans del municipi. Sota el paraigua Km Vall, –que just es va presentar l'any passat per sant Nicolau–, la campanya s'agrupa en tres espots publicitaris d’uns 30 segons cadascun que posen en valor els diferents col·lectius que, al cap i a la fi, donen identitat a la Vall i als seus set pobles.


En el primer vídeo dedicat als productors alimentaris, s’hi pot veure les feines del sector amb especialment esment de la ramaderia i l’agricultura.


El segon vídeo està dedicat als restaurants i s'hi veu com combinen els ingredients i elaboren les receptes amb el paisatge com a element destacat, tant dels establiments com dels plats.


I, finalment, el tercer vídeo està protagonitzat per artesansi artistes que creen des de la Val d’en Bas diferents productes de ceràmica, cosmètica o obres d’art.

Els vídeos es compartiran a les xarxes socials municipals i també a Olot Televisió amb sis emissions diàries entre avui mateix, 1r de desembre, i el 31 de gener de l'any vinent.

Els valors i objectius de la campanya són, segons l'ajuntament, els següents:
  1. Reforçar els valors de tradició,professionalitat i tracte familiar que es trobaran els consumidors quan vinguin a comprar productes a la Vall d’en Bas. Els restauradors i artesans alimentaris fan servir receptes i tècniques ancestrals que han passat de generació en generació, però que s’han sabut adaptar també als gustos actuals.
  2. Els productes Km Vall són fets amb amor i sense les preses d’una cadena industrial. Són productes de màxima qualitat que conserven l’essència més pura de la Vall d’en Bas. I és que no hi ha ningú més que els agricultors i artesans que conegui  millor la terra i la treballi amb la cura necessària perquè doni els seus millors fruits.
  3. Beneficis de consumir productes de proximitat: quan es consumeix un aliment de proximitat es consumeix un aliment de temporada. Els productes locals arriben més frescos i amb més valor nutricional, ja que es recullen en el moment just de maduració. A més, són molt més saludables ja que tenen molts menys additius químics.
  4. Consumir productes Km Vall és una manera d’ajudar preservar l’economia local i poder mantenir una manera de fer i de viure. També de fer que uns oficis, unes tècniques o unes receptes no es perdin ni acabin relegades. Els consumidors poden escollir i contribuir a dinamitzar els pobles. Una altra manera de consumir és possible.
  5. Els productors i artesans són persones respectuoses amb el seu entorn natural perquè s’estimen la terra. (són els que cuiden els nostres paisatges i els que conformen i enforteixen la nostra identitat local). A més, quan es compra km 0 es redueix el transport de mercaderies a llarga distància i, per tant, les emissions de CO2.
  6. L’autenticitat i l’esforç que hi ha darrere totes les peces artesanes,  artístiques i plats culinaris fa que siguin productes únics i irrepetibles. La creativitat i les hores que s’hi destinen són impagables.
  7. Els productors, artesans i restauradors de proximitat no s’aturen mai, sempre hi són, en els moments més difícils.