Fira Orígens

​Una Fira Orígens d'Olot amb més volum de negoci que mai

Unes 6.000 persones van passar pel certamen de productes agroalimentaris de qualitat

per NacióDigital, 22 de novembre de 2021 a les 10:01 |
Èxit de la Fira Orígens d'Olot | Martí Albesa
Èxit de la novena edició d'Orígens, la Fira Agroalimentària de Productes de Qualitat de Catalunya. Després d'un any d'aturada força per la pandèmia i malgrat les restriccions encara vigents, unes 6.000 persones van passar pel Firal d'Olot per fer bona la fórmula de comprar-tastar-aprendre. Es tracta, a més, de l'edició que ha tingut un major volum de negoci.

Satisfacció dels productors


Hi havia ganes de tastar productes de qualitat després d'un any d'absència. Concretament, es van vendre 53.000 tiquets –xifra a una hora de tancar portes-, un 7% més que l'edició de 2019. Així mateix les vendes per part dels productors es van veure augmentades considerablement, fins al punt que alguns d’ells van esgotar el producte. Com a conseqüència, la fira ha registrat les millors xifres pel que fa al volum de negoci de totes les edicions. 
 

Les activitats de la Fira Orígens van fer el ple. Foto: Martí Albesa


La despesa mitjana per visitant, segons les enquestes realitzades, va ser d'uns 50 euros, un 35% més que la passada edició del 2019. De fet, la totalitat dels 60 productors presents va mostrar una gran satisfacció pel volum de vendes, de visitants i també pels contactes comercials que han establert. 

Cuiners de molt nivell


Aquest diumenge el programa d’activitats va comptar amb les sessions de cuina en directe a càrrec de Joan Carles Sánchez (Es Portal, Pals), David de Coca (Sa Llagosta, Fornells a Menorca); Giulia Gabriele i Riccardo Radice (Fishology, Barcelona); el mediàtic Marc Ribas (Gastronomia Brutal); Toni Izquierdo (Mas dels Arcs, Palamós) i Isabel i Jordi Juncà (Ca l’Enric*, Vall de Bianya) que van fer la cloenda. Totes les activitats van omplir l’aforament disponible
 

L'Aula de Cuina va tornar a ser tot un èxit. Foto: Martí Albesa


L’Aula de Tast, per la seva banda, va acollir un tast d’embotits, un de productes de Menorca, un de formatges i kombutxes i un tast a cegues amb productes de Girona Excel·lent. 

Aquest diumenge també es va fer la presentació de la plataforma digital Delit que impulsa DinàmiG (Agència d’Innovació i Desenvolupament de la Garrotxa) conjuntament amb Turisme Garrotxa, Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, Associació de Comerciants d’Olot, Adrinoc, la plaça Mercat d’Olot i el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, en el marc del Pla per a la reactivació econòmica d’Olot i la Garrotxa.


Es tracta d’una nova plataforma en línia que reuneix tota l’oferta gastronòmica de la Garrotxa amb l’objectiu de visibilitzar-la i promoure-la, recollint tots els productors i comerços agroalimentaris a més de tots els restaurants i bars de la comarca, tot creant vincles entre ells i relacionant els projectes de tal manera que de cada producte l’usuari pugui saber qui el produeix, on es pot comprar, on es pot degustar i quines opcions d’oci i descoberta té per gaudir-lo.

 

Participació