El món empresarial de la Garrotxa rebutja la solució d'1+1 carrils a la variant d'Olot

Emprendran accions administratives i judicials perquè el traçat,es desenvolupi segons el consens acordat, amb el disseny de 2+2 vials

Alguns dels empresaris garrotxins al Casino Olotí, on han denunciat el rebuig a una variant d'1+1 carril.
Alguns dels empresaris garrotxins al Casino Olotí, on han denunciat el rebuig a una variant d'1+1 carril. | @euram_cercle.
08 d'octubre del 2021
Actualitzat a les 11:03h
Després que el passat mes de juliol el secretari general de Mobilitat i Territori, Isidre Gavín, informés de la intenció per part del Govern de la Generalitat de desenvolupar la variant d'Olot en tots els seus trams amb l'alternativa 2, però reduint-ne el disseny a 1+1 carrils, el món empresarial de la Garrotxa ha fet avui un comunicat públic en què s'oposa frontalment a aquest canvi de criteri, que denunciaran per terra, mar i aire.

Els sotasignats del tercer manifest a favor de la variant d’Olot i la de les Preses-la Vall d'en Bas, han presentat avui la seva denúncia al Casino Olotí, coordinats des de l'AEEG (Associació d'Empreses EURAM Garrotxa), tot aplegantASETRANS, Associació derivats del Ciment, Associació de Comerciants d’Olot, Associació Joves Empresaris de la Garrotxa, Cambra de Comerç de Girona, Federació d’Associacions de Veïns d’Olot, Federació d’Organitzacions empresarials de Girona, Gremi d’Àrids de Catalunya, PIMEC, Unió Intersectorial d’Empresaris de la Garrotxa i la plataforma Volem la Variant de les Preses.

En l'acte de presentació d'aquest comunicat hi han participat Marlène de Arcos (Associació Joves Empresaris de la Garrotxa), Daniel Terradellas (Volem la Variant de les Preses), Òscar Rodríguez (PIMEC i AEEG (Associació Empreses EURAM Garrotxa), Josep Comas (Federació d'Associacions de Veïns d'Olot) i Tomàs Feliu (Unió intersectorial d'Empresaris de la Garrotxa, Federació d'Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG) i Cambra de Comerç de Girona).

Els empresaris garrotxins emprendran qualsevol acció administrativa i judicial necessària perquè "el projecte de la variant d'Olot, en tot el seu traçat, es desenvolupi segons el consens acordat per tots els membres de la Comissió de la Variant d'Olot, així com, pel projecte constructiu aprovat pel tram Les Preses-Olot i estudi informatiu proposat a al·legacions, que en tot moment ha previst el seu desenvolupament amb el disseny de 2+2 carrils".

En el comunicat fet públic, consideren que un traçat d'1+1 carrils no resoldrà la congestió de mobilitat, ni urbana, ni interurbana actual i futura. També, creuen que és un risc de seguretat que el túnel de la Pinya previst sigui d'1+1 carrils i que aquesta solució no consensuada produirà una congestió a la zona industrial i als enllaços previstos, pel pas de camions, que pot afectar els veïns de l'Hostal del Sol i pot tenir conseqüències ambientals negatives.

Per als empresaris, no hi ha cap justificació tècnica que pugui argumentar el canvi de criteri proposat pel Govern de la Generalitat, ans el contrari, ja que "el canvi proposat no compleix els criteris tècnics" amb què s'ha de dissenyar una infraestructura d'aquest tipus. "Considerem –reblen– que el canvi de projecte eternitzarà l'execució d'un projecte que avui resulta urgent i necessari, i que ja arriba massa tard."