Carles Bracons i Miquel Angel Silva guanyen el XVII Clàssic dels Volcans

Aquesta ral·li de vehicles antics ha passat enguany per les comarques de la Garrotxa, Osona i el Pla de l'Estany amb 57 equips en cursa

Bracons-Silva a bord del Peugeot 205 GTI que va guanyar el ral·li.
Bracons-Silva a bord del Peugeot 205 GTI que va guanyar el ral·li. | Josep Maria Montaner.
NacióGarrotxa
27 de setembre del 2021
Actualitzat a les 10:20h
Intensa dissetena edició del Clàssic dels Volcans, el ral·li que orgaitza el Cerdanya Racing i que enguany ha passat per la Garrotxa, Osona i el Pla de l'Estany, amb la complicada “navegació” dels trams de les dues darreres seccions, que van determinar el resultat final de la prova.
 
Cinquanta-set equips van prendre la sortida des de la Torre Malagrida d’Olot, en un dia marcat per l'augment de les temperatures, que va fer possible gaudir dels excel·lents paisatges de l’itinerari escollit enguany des de l’organització del Cerdanya Racing.
 
La prova va començar com era d’esperar amb una lluita entre dos dels principals favorits, Juan Pedro García-Sergi Giralt i Carles Bracons-Miquel Angel Silva, però seguits de prop per un grup important, d’entre els quals destacaven Jordi Martí-Xavier Tibau amb les BMW R80 G/S.
 
Quan va començar la segona part de la prova, la “navegació” va agafar el protagonisme en els resultats parcials, i molts dels favorits, no encertaven en les seves decisions i patien importants penalitzacions en diferents trams del recorregut, com el va passar a García-Giralt, Céspedes-Martínez, Rabat-Peláez o Costa-Costa. Els problemes tècnics també van fer abandonar d’altres equips importants com López-Robledillo, Suñer-Suñer, Sastre-Sánchez, etc.

Enmig de tots aquests canvis destacava l’encert total de les BMW R80 G/S a les mans de Martí-Tibau, que els portava a una brillant segona posició absoluta.
 
Bracons-Silva arribaven guanyadors a Olot, després de mantenir-se sempre al davant, sense cometre errors amb el seu afinat Peugeot 205 GTI, amb uns altres grans protagonistes de la part final de la prova, que van ser García-Giralt (Autobianchi A112 Abarth), que eren capaços de dur a terme una gran remuntada fins a la tercera posició final i primers de la classe C, amb un resultats parcials espectaculars.
 
En la categoría de les motos (M), segons i tercers eren Sacristán-Martí i Sala-Iglesias respectivament, tots ells amb BMW R80 G/S.
 
El top 5 de la general, el tancaven Rimbau-Parro amb Seat 127 (4rts), i cinquens Pedragrosa-Beltri (BMW 323). Jaume Casals i Xavier Font amb un preciós Seat 850, guanyaven la classe H.
 
Amb els tres primers classificats a les seves files, l’Escuderia Mediterrània era la guanyadora entre les escuderíes.
 
El batlled’Olot, Pep Berga, va estar present al lliurament de trofeus al passeig Bisbe Guillamet de la capital garrotxina.
Arxivat a