Exposició

Els artistes olotins Alícia Vogel i Adrià Gamero obsequiaran 15 peces als qui les trobin

Com a activitat de l'exposició "A land is a land is a land is a land", que es pot veure a la Sala Oberta 2 del Museu de la Garrotxa fins al 9 de gener

per Xavier Borràs, Olot, Catalunya | 3 de setembre de 2021 a les 14:41 |

És a dir: una terra és una terra és una terra… Foto: Martí Albesa.


Adrià Gamero Casellas (1988) i Alícia Vogel (1991), tots dos joves artistes olotins, presenten a la Sala Oberta 2 del Museu de la Garrotxa, del 4 de setembre al 9 de gener vinent, A land is a land is a land is a land, una exposició conjunta que planteja un trajecte sobre la vivència, o supervivència, a la terra aspra de la mala petja (garrotxa):


La presentació de l'exposició, que s'inaugura aquest dissabte a migdia (12:00 h), s'ha fet divendres de matí amb la presència d'Alícia Camps (Alícia Vogel de nom artístic), junt amb Xevi Roura, tècnic i conservador dels Museus d'Olot, i el batlle i regidor de Cultura, Pep Berga
 

Alícia Vogel durant la presentació a la Sala Oberta 2 del Museu de la Garrotxa. Foto: Martí Albesa.


Vogel ha destacat que totes les peces que es poden veure a la Sala Oberta 2 "són noves, creades especialment per a aquesta mostra multidisciplinar". S'hi poden veure des de gravats, xilografies, il·lustracions sobre teixits, fotografies, muntatges audiovisuals i escultures, entre d'altres formats. Les peces de Gamero i les de Vogel dialoguen entre elles, tot cercant una narrativa global.
 

Pep Berga, regidor de Cultura i btlle d'Olot. Foto: Martí Albesa.


L'exposició, sense cartel·les ni més explicacions, és una descripció subjectiva del territori, de la relació amb un espai que s’ha convertit en espectador i protagonista alhora. "Un territori percebut de manera contradictòria com a refugi i trinxera", ha explicat Xevi Roura.
 

Xevi Roura, tènic i conservador dels Museus d'Olot. Foto: Martí Albesa.


"A totes aquells que han suportat la pedra, i que ara brillen amb la força d’una maror profunda i salvatge", ha dit en veu alta Vogel per reblar l'esperit de l'exposició conjunta amb Gamero i com a dedicatòria als olotins.

Aquest recorregut que plantegen Gamero i Vogel es compon de peces simbòliques, la forma i el significat de les quals es descontextualitzen i es reconstrueixen, i escenifiquen, des d’una visió artística i contemporània, una narrativa vital: des d'un parar la taula.
 

El mapa del tresor de «Refugi o trinxera Foto: XBC.


Refugi o trinxera: 15 peces d'obsequi per a qui les trobi


Els joves artistes Vogel i Gamero volen obsequiar els olotins amb una peça, si és que la troben, entre les quinze que amagaran en indrets significatius el dissabte 9 d'octubre, a partir de les deu del matí, per tot el nucli urbà d'Olot. Les xarxes socials, especialment Instagram, aniran donant pistes sobre els amagatalls. Qui en trobi una peça podrà quedar-se-la

Perquè l territori no només es defineix per l’espai físic que ocupa i pels elements orogràfics que s’hi troben, sinó que també el formen els vincles que hi construïm al llarg dels anys. L’entorn esdevé quelcom subjectiu, personal i integrat en el propi ésser, i se sotmet a una reconstrucció constant: relacions entre individus que es basteixen en centres educatius, de lleure i de culte; espais naturals, elements arquitectònics, creences, tradicions i rituals.

Tots aquests espais que s'habiten i, a cops, s'eviten, formen part de l’herència individual i col·lectiva que rebem, un conglomerat que condiciona íntimament i inevitablement la manera com percebem i cohabitem entre la massa i en el paisatge.

Alícia Vogel i Adrià Gamero Casellas


Alícia Vogel (Olot, 1991), és una artista multidisciplinària, graduada en Educació Primària (menció de música) –"és molt bona flautista", ha recordat Pep Berga a la compareixença–, amb una trajectòria paral·lela de conservatori.

Després d'estar un temps treballant a Leipzig (Alemanya), Vogel es trasllada a Barcelona, on es gradua en Belles Arts i s'especialitza en serigrafia i gravat. El seu projecte final de grau, Jusqu'ici tout va bien, va ser adquirit per PATRIM (fons patrimonial de la UB) i exposat al Museu Can Framis (Fundació Vila Casas) de Barcelona. Aquest projecte va ser premiat amb una exposició al Japó (Tsukuba Museum of Art), becada pel Departament de Cultura del Govern del Japó.
 

Algunes de les peces d'«A land is a land is a land is a land», d'Alícia Vogel i Adrià Gamero al Museu de la Garrotxa. Foto: Martí Albesa.


L'obra d'Alícia Vogel amaga un profund univers carregat de simbolisme. Tot i que el seu treball se centra en la il·lustració, el suport més recurrent és el tèxtil, ja que també és técnica superior en arts plàstiques i disseny en art tèxtil, i entén el tèxtil com un format amb significat propi que amplia la narrativa de la seva obra.

Vogel ha exposat les seves peces a diverses galeries i espais de Barcelona (La Plataforma, Tinta Invisible, Garage Beer Co., Museu Enric Monjo, La Pedrera Casa Milà a PedreraArtlab, entre d'altres), i també ha col·laborat en projectes d'altres disciplines; ha dissenyat els crèdits d'un film (Manson, per a Acne Studios i Arquitectura-G) i ha dissenyat i produït peces tèxtils per a la cantant Anaju.

Adrià Gamero Casellas (Olot, 1988), actualment viu i treballa entre Barcelona i a Olot, on desenvolupa la seva pràctica artística. És graduat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (UB), en la línia de gravat i impressió. També, ha cursat el màster de la UB de Producció i Recerca Artística.

El 2016, un cop graduat, va decidir dedicar la seva vida a la creació artística. Des de llavors ha continuat la seva formació en el món del gravat i la construcció de la imatge, dos eixos importants en la seva obra.

Ha fet estades i residències en centres com Fabra i Coats Fàbrica de Creació, a la Fundació Miró de Mallorca, a Lupusgràfic edicions –amb el mestre gravador i artista Sebi Subirós–, o a Tinta Invisible edicions.

Gràcies a la pràctica artística i una implicació absoluta, ha exposat a diferents llocs del país com ara la Galeria Esther Monturiol, el Lab36 de Galeria Senda, la Sala Parés, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, els espais Volart i Can Framis de la Fundació Vila Casas, la Fundació Felícia Fuster i al Centre Cultural la Mercè de Girona, on va realitzar la seva primera exposició individual. També, ha participat en mostres col·lectives a Bolonya, ltàlia i a Tsukuba, al Japó.

HORARI D'OBERTURA:
Feiners: de 10 a 13 i de 17 a 20 h / Dissabtes, diumenges i festius: d'11 a 14 i de 17 a 20 h / Dilluns tancat.

 

 

Participació