«No és un vial» afronta una nova reunió amb la Generalitat per a urgir la variant d'Olot

Els representants de la plataforma es troben avui amb el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín; el director General d’Infraestructures, Xavier Flores; i, el titular de Serveis Territorials de Territori i Sostenibilitat, Pere Saló

«No és un vial» demana la retirada dels camions de 9 tones per l'avinguda Sant Jordi.
«No és un vial» demana la retirada dels camions de 9 tones per l'avinguda Sant Jordi. | @noesunvial.
21 de juny del 2021
Actualitzat a les 9:04h
Aquest dilluns, 21 de juny la plataforma "No és un vial, és un carrer!" es troba de nou amb els màxims responsables del Departament de Territori i Sostenibilitat, actualment emmarcat en el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, per a conèixer les novetats sobre la variant d'Olot i reiterar-los la petició de la seva construcció urgent.
 
La reunió serà virtual i els interlocutors amb la plataforma seran el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín; el director General d’Infraestructures, Xavier Flores; i, el titular de Serveis Territorials de Territori i Sostenibilitat de Girona, Pere Saló. La trobada, organitzada a petició de "No és un vuial", vol reprendre el fil passats els esdeveniments electorals, per a conèixer de primera mà les previsions de Govern en referència a les solucions que s'han posat damunt la taula.

Al centre, com sempre, hi haurà la petició de prioritzar la construcció de la variant d’Olot, el lloc on rau el major atzucac del trànsit comarcal "d’aquesta Garrotxa tan industrialitzada", segons la plataforma.
 
"Fora el trànsit de nou tones dels carrers!"

Eliminar completament els camions de més de 9 tones de davant de les cases de la ciutat, reduir el pas de vehicles pels carrers, i disposar de les infraestructures suficients per a implementar la nova mobilitat saludable del segle XXI, són les motivacions de la plataforma.

La mancança històrica que Olot suporta "resulta inexplicable si s’analitzen les seves particularitats, que sent causa evident de la situació, no entenem que ningú hagi aportat abans per exigir solucions urgents".
 
Un punt negre enmig d’un mapa verd

Com a capital d’una comarca altament industrialitzada, Olot té una situació orogràfica de vall, i una xarxa de polígons industrials que s’estenen molts quilòmetres a un costat i a l’altre del municipi. Així, els camions pesants i els treballadors de més de mil indústries (5 milions de metres quadrats), passen pels carrers olotins, amb aturades i arrancades constants, simplement perquè no hi ha un vial que faciliti aquest enllaç. Això converteix la capital de la verda Garrotxa en un punt negre enmig del mapa. "No ens ho mereixem", insisteixen des de la plataforma.

Els bons números que econòmicament aporten totes aquestes empreses, tant a propietaris i empleats com als municipis on són establerts, i a la mateixa Generalitat, signifiquen que resoldre la mobilitat sense que "els 35.000 habitants d’Olot hàgim de fer-nos càrrec dels perjudicis del seu transport, sigui un deute prioritari envers els veïns", urgeixen.
 
Volen solucions realistes

La gent de "No és un vial" ja de bon principi "hem tocat de peus a terra: fora que tinguem una vareta màgica per a traslladar totes aquestes empreses a una altra comarca, l’única solució possible només és una, disposar d’una circumval·lació com tenen tantes i tantes altres ciutats i pobles de Catalunya. Prou de fer dels carrers carreteres. La resposta es diu Variant d’Olot, i no és una opció, és una necessitat de primera magnitud perquè la ciutadania de la comarca puguem desenvolupar la nostra vida diària en condicions més dignes i saludables".
 

Polígons i indústries en relació amb la mobilitat a la Garrotxa. Foto: Font: Idescat.


 
Arxivat a