Els vehicles que circulin pel nucli urbà d’Olot ho hauran de fer a 30 km/h

La capital de la Garrotxa s'adapta a la nova normativa de trànsit, que entra en vigor l'11 de maig

Instal·lació d'un senyal de reducció de velocitat a 30 km/h a l'entrada d'Olot.
Instal·lació d'un senyal de reducció de velocitat a 30 km/h a l'entrada d'Olot. | @olotuit.
NacióGarrotxa
10 de maig del 2021
Actualitzat a les 8:36h
Olot ha iniciat la implementació dels nous límits de velocitat en vies urbanes i travessies, d’acord amb el paquet de reformes legals en matèria de trànsit i circulació de la Direcció General de Trànsit (DGT) de l’estat espanyol.

A partir de l’11 de maig, tots els vehicles que circulin dins del nucli urbà d’Olot ho hauran de fer a 30 km/h com a màxim. Aquest és el límit de velocitat que preveu per a les vies d’un carril de circulació per a cada sentit la modificació del reglament general de circulació de l’Estat que entra en vigor dimarts de la setmana que ve. La normativa, impulsada des de la DGT, té per objectiu reduir els accidents i afavorir la pacificació del trànsit. 

Tal com preveu la normativa estatal, únicament als accessos a Olot es podrà continuar circulant a 50 km/h. Concretament, es podran superar els 30 km/h a la carretera de Santa Pau abans de l’encreuament amb l’avinguda Sant Jordi; la carretera GIV-5224 que uneix Olot i les Preses fins a la rotonda de La Solfa, l’últim tram de l’accés a Olot des de la Canya per l’N-260 i el tram de la carretera de Riudaura que passa pel terme municipal d’Olot.

Amb la voluntat d’informar i sensibilitzar la ciutadania, des de l’Ajuntament d’Olot s’ha previst una campanya informativa que comptarà amb el suport de 5 dispositius VIASIS. Els aparells s’aniran movent pels carrers de la ciutat de forma periòdica amb la voluntat de fer visibles i conscienciar els conductors dels nous límits màxims de velocitat.   

Olot, ciutat 30: nous passos per potenciar una mobilitat més sostenible 

La mesura té un objectiu doble. Per una banda, reduir la sinistralitat urbana en un 50% en deu anys seguint els objectius del Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i Sostenible 2021-2030 i, alhora, reduir l’impacte negatiu del trànsit en la qualitat de l’aire avançant cap a una ciutat més pacificada i sostenible. 

De fet, Olot fa temps que treballa i impulsa projectes per a la millora de la mobilitat i seguretat a la ciutat. A part de la limitació de 20 km/h a tot el Nucli Antic amb priorització per a vianants, també s’està ultimant la nova ordenança municipal de circulació per poder gestionar l’ús i el trànsit dels vehicles de mobilitat personal a través del procés participatiu Olot Pedala. 
 
Arxivat a