«No és un vial» pacifica l'avinguda Sant Jordi amb una segona bicicletada

L'objectiu és continuar posant sobre la taula la problemàtica d’una via descuidada en la seva mobilitat i la necessitat d’executar plans adequats que millorin la qualitat de vida dels habitants de la ciutat

Una seixantena de persones es van mobilitzar aquest diumenge a l'avinguda Sant Jordi.
Una seixantena de persones es van mobilitzar aquest diumenge a l'avinguda Sant Jordi. | @noesunvial.
NacióGarrotxa
26 d'abril del 2021
Actualitzat a les 8:57h
La plataforma "No és un vial, és un carrer!" ha omplert aquest diumenge part de l'avinguda Sant Jordi en un intent de pacificació del trànsit rodat en el tram és el comprès entre el Parc de les Móres i la rodona de la Deu, la zona més verda de l'avinguda Sant Jordi i que fa més de 30 anys "va ser solcada" per fer-hi l'avinguda Sant Jordi, sense contemplacions ni mesures que apaivaguessin "el mal que s'inferia a la zona est del Parc Natural i als aiguamolls de la Moixina".

L’acte ha començat amb una presentació, i tot seguit la lectura del manifest de l’acció conjunta en la qual s’emmarca la reivindicació #Recuperem la ciutat, per la qual s'ha tallat el carrer al mateix temps que ho feien amb el seu escollit, Barberà del Vallès, Sabadell, Barcelona, El Masnou i l'Hospitalet de Llobregat. Com fins ara, han estat els únics gironins a adherir-s'hi, cosa que dóna la mesura comparativa del seu greuge.

Immediatament, s'ha iniciat la pedalada, combinada amb la caminada de les persones que han preferit aquesta opció. Els ha agradat comprovar que a la crida s’hi han sumat no només ciclistes sinó patinadors i algun cotxet de criatura, amb gent de totes les edats entre nadons de mesos i avis de més de 80 anys. En el moment de més afluència n’hem comptat una seixantena, "moltes", consideren des de la plataforma, si és té en compte "l’acostumada passivitat local i poques si tenim en compte la magnitud del problema".

En qualsevol cas, l'objectiu és continuar posant sobre la taula la problemàtica d’una via descuidada en la seva mobilitat i la necessitat d’executar plans adequats que millorin la qualitat de vida dels habitants de la ciutat. "No volem camions al nostre carrer i durant dues hores no els hem tingut. Volem menys trànsit, i així ho hem visualitzat. Ara seguirem demanant restriccions i una política municipal i comarcal adreçada a compensar els greuges que causa la deficient xarxa viària", asseguren des de "No és un vial".
 
La plataforma no oblida la Generalitat, a qui demana que executi d’una vegada la variant d’Olot, "de manera urgent i per descomptat ben feta". Ja porten més de 30 anys esperant-la. També, assumeixen que els ciutadans hi han de posar de la seva part i assumir un necessari canvi d’hàbits, "però les institucions han de donar exemple estant per fi a l'alçada".
Arxivat a